Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

De consument weet heel goed wat gezond is

De consument weet heel goed wat gezond is. Maar liefst 80% van de Nederlanders geeft aan groente en fruit de meest gezonde keuze te vinden. Dat blijkt uit de Foodmonitor waarin consumenten gevraagd werd om een tiental voedingsproducten te rangschikken van gezond naar ongezond. De Foodmonitor is een initiatief van The Food Agency en marktonderzoeksbureau Trendbox.
 
Nederlanders weten dus wel wat gezond voor ze is, maar handelen er niet naar. De gemiddelde groenten- en fruitconsumptie ligt nog steeds onder de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. En de Rabobank concludeerde onlangs in een rapport dat consumenten in West-Europa en de VS minder groente en fruit eten dan tien jaar geleden ondanks de inspanningen van overheden om de consumptie daarvan te stimuleren.
 
De consument zal dus meer verleid moeten worden om gezond te eten in plaats van enkel geïnformeerd. Geen gemakkelijke opgave, ook omdat gezonde producten moeten concurreren met 'ongezonde' producten die overal aanwezig en zichtbaar zijn en dus goed zijn ingeburgerd en waar doorgaans veel grotere marketing budgetten achter staan dan bij groente- en fruitproducten.
 
Meer informatie over de scores van de respondenten en de exacte vraag van het onderzoek in de Foodmonitor is te lezen op www.foodforfood.info
 
Publicatiedatum: