VS: grote vraag naar Europese slasoorten

Bonte sla is een van de snelst groeiende productlijnen in de Verenigde Staten. De kleine Europese slasoorten zijn ontzettend populair onder consumenten. Mike Antle vertelt over het succes van het product binnen zijn bedrijf, waar het binnen een paar jaar uitgroeide van een experiment naar een wekelijkse productie van 75.000 dozen. "De verkoop is met enkele honderden procenten gestegen sinds we er bij Tanimura & Antle mee begonnen," aldus Mike. "We zijn altijd op zoek naar nieuwe producten die we onze consumenten kunnen bieden."

Spring mix, een combinatie van 10 à 15 babyslasoorten, is al ruim 10 jaar op de markt. Consumenten willen voortdurend nieuwe salades, dus T&A zet alle middelen in om nieuwe productlijnen te ontwikkelen. "Zodra McDonald's spring mix begint te verkopen is het product over het algemeen verzadigd in de markt," zegt Antle. "Consumenten willen niet steeds hetzelfde en zijn voortdurend op zoek naar iets nieuws." Uit onderzoek van T&A blijkt dat 86% van de consumenten Artisanale Sla zou proeven als hun supermarkt het zou verkopen. "Cateraars en club stores zorgen momenteel voor de grootste verkoop, maar de retail is in opmars." 

T&A teelt nieuwe rassen onder andere in samenwerking met zaadbedrijven. Momenteel werkt T&A met Salad Savoy aan een nieuwe soort. De "Kale Blossom" is een combinatie van boerenkool en spruit, die conventioneel gekruist zijn. Vorig jaar werd het ras al in Berlijn gelanceerd. 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven