Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Lauro Guidi, Agribologna/Conor Group (Italië ):

"Marktaandeel versgesneden groente groeit; fruit blijft nicheproduct"

Vers gesneden groente doen het goed en kunnen in ItaliĆ« rekenen op een groeiend marktaandeel, terwijl het fruit achterblijft bij de verwachtingen. Dat zegt Lauro Guidi, directeur van de Agribologna/Conor Group. 
"Vers gesneden fruit heeft maar een tiende van het marktaandeel dat groente heeft," zegt hij. "Dat verschil komt vooral door de concurrentie die fruit heeft van snoep en ijs. Groenten en fruit nemen wat dat betreft tegengestelde posities in."

"De fruitmarkt moet worden ondersteund in de keten door middel van productinnovatie en ook door te denken aan nieuwe manieren om het te presenteren. Er is nog steeds ruimte voor verbetering. We hebben te maken met consumptiegewoonten en die moeten worden aangepast. Ook zijn er veel felle concurrenten, zoals snoep en ijsjes, vooral op het gebied marketing en promotie."


Publicatiedatum: