Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
consumenten denken over groenteninnovaties

"Een tomaat in de vorm van een druppel"

Maandag maakte Dijksma bekend 1 miljoen euro uit te trekken voor nieuwe uitgangsmaterialen voor de tuinbouwsector. "Zoektocht naar nieuwe Honingtomaat en nieuwe snackpaprika", werd gekopt en in combinatie met een soort beloning van 1 miljoen spreekt dat ook diverse consumenten tot de verbeelding. Ter inspiratie:



Bij RTV Noord-Holland zijn de telers van het volkstuinencomplex in Warmenhuizen gevraagd wat een goede nieuwe groente zou zijn en zijn ze zelf ook bezig met vernieuwende groenten. Kubusvormige of druppelvormige tomaten? Bekijk de video hier.

Ook bij EditieNL weten ze wel raad met nieuwe groenten en kennen ze de regenboogwortels en snoeptomaten. Voor de nieuwe producten ging het programma op bezoek bij Rene van der Lee van Sunrise Pepper Growers. Volgend jaar nemen ze de zaadloze paprika in het assortiment. Maar willen consumenten die wel? "Kleur is de nieuwe smaak van gezondheid", vindt trendwatcher Anneke Ammerlaan. Bekijk de video hier.


Publicatiedatum: