Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
werken in het fruit met AB Brabant

Oogstperiode: hectiek, hard werken, maar zeker ook genieten

De oogstperiode is bijna weer voorbij. Voor de meeste bedrijven is dit een periode van hectiek, hard werken, maar zeker ook van genieten! AB Brabant biedt fruitteeltbedrijven al decennialang flexibele, gespecialiseerde arbeidskrachten. Denk aan hulp bij het snoeien, sorteren, dunnen en oogsten van fruit.

De afgelopen jaren is er steeds meer vraag naar het 'payrollen' van oogstmedewerkers tijdens de fruitpluk. Bij payroll werft de ondernemer zijn personeel , maar wordt de personeelsadministratie uitbesteed. Dit is een uitkomst, want juist tijdens de piek hebben ondernemers vaak te weinig tijd om de gehele loonadministratie goed af te wikkelen.

Dit geldt ook voor Marco van Wijk, perenteler uit Willemstad. Marco is al 35 jaar actief in het fruit: "Ik heb passie voor mijn vak. Werken in de natuur blijft iedere dag weer fascinerend. In de afgelopen tien jaar zijn we met meer arbeidskrachten gaan werken, zowel Nederlandse als Poolse. Dit brengt extra administratie met zich mee. Ik word griezelig van alle regels en papieren rompslomp. Liever steek ik mijn tijd en energie in de teelt."



Marco werkt nu al een tijdje samen met AB Brabant. "Ik kwam destijds in contact met Swen Jansen, accountmanager bij AB Brabant. Ik vertelde hem dat ik zoveel administratief werk had tijdens de piekperiode. Na een kort gesprek kwamen we er op uit dat payrollen voor mij de beste oplossing was. "Dat ontzorgen van de administratieve rompslomp stond mij wel aan. Daar zal wel een prijskaartje aanhangen, dacht ik. Maar dat viel reuze mee, omdat ze ook kunnen payrollen in de Gelegenheidsarbeid 8 weken-regeling."

Payrollen is Marco dus goed bevallen. "Het overstappen naar AB Brabant was zo geregeld. De administratie, maar ook de juridische risico's heb ik overgedragen aan AB Brabant. Zij stellen de arbeidscontracten voor mijn medewerkers op, zowel in het Nederlands als in het Pools. Bij vragen kan ik gebruikmaken van een tolk. Dat is toch prima service! Het enige wat ik nog zelf hoef te doen, is het wekelijks doorgeven van de uren.
Inmiddels is Marco ook gestart met het inhuren van uitzendkrachten. "Dit loopt als een trein! AB Brabant beschikt over goed gemotiveerde en ervaren arbeidskrachten. Daarnaast hoor ik dat ze goed behandeld worden en op tijd worden uitbetaald. Voor mij is dat vanzelfsprekend, maar ik weet dat dit niet overal zo het geval is".
Bent u na het verhaal van Marco van Wijk benieuwd wat AB Brabant voor u kan betekenen? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvend advies.
Swen Jansen (06 – 46401274)
www.abbrabant.nl
Publicatiedatum: