Uitzendbureau Watch out breidt werkterrein uit naar AGF-sector

Met een onderscheidende aanpak viel uitzendbureau Watch out uit Honselersdijk al langer op in de sierteelt. Sinds kort is het kantoor ook actief in de AGF-branche. Snel extra 'handjes' leveren is de kracht van Watch out, maar wél met een toegevoegde waarde. Arbeidskrachten van Watch out werken aantoonbaar efficiënter, weet Michael Koers, bedrijfsleider bij het uitzendbureau. 'We hebben opdrachtgevers die zomaar 20% besparen op hun arbeidskosten.' Medewerkers extra motiveren en belonen, is het geheim van het bureau.



De afgelopen tijd heeft Watch out al 'warmgelopen' voor de uitbreiding met de AGF-sector. 'We gaan er hetzelfde doen als in de sierteelt: opdrachtgevers 'handjes' leveren voor het meer routinematige werk. Die taken kunnen we prima aan', stelt Michael Koers, met Ed Krouwer de twee gezichten van Watch out. De afgelopen jaren heeft het kantoor bij opdrachtgevers een goede naam gekregen. Daar zijn verschillende redenen voor. Bij Watch out krijgen de uitzendkrachten een intensieve inwerkperiode. Ed Krouwer: 'We zien meteen of een uitzendkracht het in de vingers heeft of niet. Een klant vindt het al gauw best als in een uitzendploeg van 50 man er 10 bij lopen die minder hard werken. Maar van ons moeten ze alle 50 presteren. Ook de match met een klant is belangrijk. Voldoet een uitzendkracht niet, dan sturen we meteen een andere.'



Om vijf uur op de werkvloer
Om die prestaties te checken, zijn Ed en Michael veel op de werkvloer te vinden. Michael: 'Moet een ploeg om vijf uur 's morgens beginnen? Prima, dan is een van ons er ook. Dat stimuleert onze mensen, als zij zien dat wij er ook zijn.' Die extra motivatie vertaalt zich in meer efficiency: in de praktijk is wel tot 20% arbeid bespaard. Ed: 'Veel opdrachtgevers kijken alleen naar de uurprijs. Maar wat heb je aan een medewerker als een ander die drie euro duurder is twee keer zo snel die pallet meloenen ompakt?'

Wonen in het Westland
De Poolse medewerkers van Watch out wonen in huizen die nét iets meer te bieden hebben. 'En in het Westland. Daar zijn de verleidingen van langdurig stappen net even minder groot als in de stad', lacht Ed. 'Auto's idem dito. Wij zeggen: je mag van ons netjes wonen en netjes rijden. Het enige wat we daarvoor vragen is of je harder werkt.'



Geen accountmanagers
Opdrachtgevers kunnen rekenen op een persoonlijke aanpak. Het codewoord bij Uitzendbureau Watch out is: ontzorgen. 'Als een klant Watch out zondagavond belt, krijgt hij geen accountmanager maar een van ons. En we regelen het ook meteen', zegt Michael. Ook een eerlijke verstandhouding staat hoog genoteerd. Ed: 'Pas bestelde een opdrachtgever 20 uitzendkrachten. Wij rekenden uit dat het ook met 18 moest kunnen, doordat onze mensen harder werken. En wat denk je: geen enkel probleem. Dat scheelt zo'n klant wél twee jaarsalarissen. En ons nu misschien extra omzet, maar voor die klant kunnen we niet meer stuk.'

Voor meer informatie:

Uitzendbureau Watch Out
Grote Waard 66
2675 RZ Honselersdijk
www.uitzendbureauwatchout.nl
info@uitzendbureauwatchout.nl
Ed Krouwer: 06-46408622
Michael Koers: 06-52373954


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven