Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Duurzame business cases rond food populair bij studenten

Eosta en Erasmus lanceren samen Nature & More Academy

Samen met de Rotterdam School of Management heeft Eosta een onderwijsprogramma rond food en duurzaamheid gelanceerd: de Nature & More Academy. Het programma is ontwikkeld door Prof Dr. Gail Whiteman en Dr. Steven Kennedy van de Erasmus Universiteit in samenwerking met Cornelie Eichelsheim, HR Manager van Eosta. Op dinsdag 7 oktober presenteerden trotse MBA-studenten hun eerste voorstellen voor innovatieve business cases in het kader van het Nature & More Lab.

"De apps, slogans en visuals vlogen ons om de oren", vertelt een tevreden Volkert Engelsman, CEO van Eosta, na afloop. "Aan de presentaties van vandaag kun je merken hoe studenten geïnspireerd raken door de transparantie en duurzaamheid waar Nature & More voor staat." Professor Gail Whiteman voegt toe: "MBA-studenten zijn gewend om vooral in termen van geld te denken. De samenwerking met Nature & More maakt een veel groter enthousiasme los, omdat het over de duurzame economie van morgen gaat."



De Nature & More Academy kent twee onderdelen. In het Nature & More Lab wordt gewerkt met gevorderde internationale MSc en MBA studenten, die de opdracht krijgen om in korte tijd een marketingconcept, productinnovatie of nieuwe business case voor Nature & More te ontwikkelen. Daarnaast is er een individueel opleidingsprogramma voor jong talent en stagiaires. HR Manager Cornelie Eichelsheim: "De AGF-sector kan veel meer innoveren en verduurzamen. Op deze manier hopen we een instroom van nieuw talent te genereren."

Het programma sluit aan op de merkbelofte van Nature & More, die is gebaseerd op de kernwaarden Verantwoord, Samen en Authentiek. De kernwaarden komen terug in het HR-beleid en het 3D-leiderschapsbeleid: Deliver, Dance and Differentiate. Immers, een verantwoorde prestatie (Delivery) is alleen mogelijk door transparante samenwerking (Dance) waarbij iedereen zijn eigen unieke potentieel kan verwezenlijken (Differentiate).

Nature & More is het bekroonde transparantiesysteem van Eosta, Europees marktleider in verse biologische groente en fruit. Nature & More won in 2012 de Ecocare Award in Duitsland en in 2013 de Sustainable Entrepreneurship Award in Oostenrijk. Zie ook www.natureandmore.com.
Publicatiedatum: