'Hoofdrol' voor De Winter Logistics in SBS6-programma Hollands Goud
De transport- en logistieke sector is onvoldoende bekend bij jongeren. Die kiezen daarom na hun opleiding niet snel voor een baan in de sector. Nieuwe instroom is echter hard nodig. Nu al begint het effect van de uitstroom van de babyboom-generatie merkbaar te worden in veel sectoren, waaronder die van transport en logistiek. Daarom heeft het Opleidings- en Ontwikkelingsfonds voor de sector (SOOB) het initiatief genomen het werken in transport en logistiek beter te belichten.
Innovatief karakter
Kijkers volgen onder meer drie leerlingen en studenten die een stage volgen bij een bedrijf. Eén van die bedrijven is De Winter Logistics. De keus voor De Winter Logistics is gemaakt vanwege het innovatieve karakter van het bedrijf. Zo wist Marianne de Winter bij de laatste Logistiek Manager van het Jaar verkiezing door te dringen tot de laatste drie. Begin juni zijn de opnamen gemaakt in het bedrijf in Honselersdijk. Deze zullen de komende weken te zien zijn, verdeeld over de verschillende afleveringen. Via social media en andere media wordt Hollands Goud onder de aandacht gebracht bij de doelgroep van schoolverlaters en afstudeerders.
Bekijk de eerste aflevering van 'Hollands goud' hier terug.