Nieuw groeikapitaal voor HelloFresh
HelloFresh ontvangt voor de derde keer, sinds haar oprichting in februari 2012, een miljoeneninvestering om de groei van het bedrijf te stimuleren. Dat de onderneming enorm succesvol is, was al te merken aan de groei die het in het ruim anderhalfjarige bestaan heeft meegemaakt. In 2012 leverde HelloFresh al meer dan 3 miljoen maaltijden uit en breidde zij haar leveringsgebied uit naar heel Nederland. De nieuwe investeringen tonen aan dat HelloFresh een belangrijke speler is op de markt van online boodschappen.
Maartje Frederiks, oprichter van HelloFresh in Nederland is tevreden met deze ontwikkeling. "We hebben hard gewerkt en met de vorige investering konden we onszelf echt laten zien in Nederland. Nu is het zaak deze lijn voort te zetten en de markt van online boodschappen nog verder te veroveren. Ons doel is in 2015 1% van de Nederlandse huishoudens te bedienen. Met de huidige groei en deze nieuwe investering
moet dat zeker haalbaar zijn."
HelloFresh is in februari 2012 opgericht in Nederland. HelloFresh biedt een flexibel lidmaatschap waarmee klanten wekelijks een box met gezonde recepten en de bijbehorende verse ingrediënten ontvangen. Alle recepten zijn bedoeld om een evenwichtige en gezonde voeding te waarborgen, waardoor gezond eten leuk en gemakkelijk gemaakt wordt. HelloFresh ontwikkelt zelf de recepten, doet de inkoop van de ingrediënten en bezorgt gratis aan huis. De HelloFresh Box kan online besteld worden via www.hellofresh.nl.