Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Frankrijk: Bonduelle richt zich weer op diepvriesgroenten

Bonduelle heeft in 2011 de stoomgroenten gelanceerd. Nu heeft het Franse bedrijf het diepvriesaanbod uitgebreid met melanges van groenten: boontjes-wortels-erwten; courgettes-snijbonen-paprika's; bloemkool-broccoli-wortels. "Het idee om melanges op de markt te brengen is omdat consumenten dit niet snel zelf zullen samenstellen," legt Emmanuelle Cousy, marketingdirecteur Bonduelle Diepvriesproducten, uit. "Het is een groot succes. Het product is overal verkrijgbaar." 

Duidelijkheid in het aanbod
Bonduelle wil de producten zo toegankelijk mogelijk maken. Een nieuwe lijn is "De groenten van de markt". Rustieke recepten, landelijke recepten en recepten uit de tuin, samengesteld uit rauwe groenten met een zakje kruiden die de consument naar eigen smaak kan toevoegen. De verschillen zijn verduidelijkt met kleurencodes: rood voor de rustieke producten, violet voor de zuidelijke producten en groen voor de producten van de markt. Ook heeft Bonduelle het recept "Parisienne" ontwikkeld (champignons-aardappel). 

Het betreft een exclusief Frans product, maar enkele groenten worden nog in het buitenland gekweekt, zoals broccoli. "In 2014 worden er weer nieuwe concepten geïntroduceerd," zegt Emmanuelle Cousy.


Publicatiedatum: