Telers uit El Ejido slaan de handen ineen

De Spaanse glastuinders Antonio Martin en Nicolas Romero vormden een paar jaar geleden een partnerschap tussen hun twee bedrijven. Op het moment zijn ze nog steeds groeiende. Hun producten verkopen ze rechtstreeks aan de versketens in Europa. Sinds dit jaar leveren de twee kasproducten onder een nieuw label, Vegetal Pride. 

"Tegenwoordig zijn klanten veeleisend en willen ze residuvrije producten," aldus Romero. "We telen nu met biologische gewasbescherming zoals het Swirskii-systeem van Biobest." Martin voegt daaraan toe: "We blijven sowieso werken zonder chemische gewasbescherming. Liever gaan we op zoek naar alternatieve manieren om plagen buiten de deur te houden."

"Het is moeilijk om direct aan de ketens te verkopen als je niet veel productie hebt," gaat Martin verder. "Daarom hebben we onze kassen samengevoegd." De twee ondernemers hebben ook besloten om zich uitsluitend te richten op lange komkommers, vermarkt onder Vegetal Pride. "Ons klantenbestand bouwen we nog steeds uit, zodat we niet omvallen als er een over de kop gaat. Vooralsnog werkt ons business model prima!"



Meer informatie:
Vegetal Pride
Nicolas Romero (e-mail)
Antonio Martin (e-mail)


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven