Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Spaanse tomatenprijs op dieptepunt door Nederlands overaanbod

De Spaanse tomatenprijzen staan er niet best voor. De oorzaak? Het overaanbod van de Nederlandse producten. Dat stelt Lorenzo Carrasco Rodríguez, Commercieel Directeur van Grupo LC. 

Grupo LC heeft vestigingen in Barcelona, Madrid en Almeria en vermarkt zowel groente als fruit met een gemiddelde jaaromzet van 66 miljoen euro. Omdat de vooruitzichten nog steeds niet duidelijk zijn, is er grote bezorgdheid in de sector. "De prijzen zijn op een dieptepunt. Zowel handelaren als telers zijn bezorgd," legt Lorenzo uit.

"Veel Nederlandse telers zijn het afgelopen seizoen overgestapt op tomaten," vertelt hij. "Dat heeft gezorgd voor een enorm aanbod op de markt. De prijzen zijn daarmee natuurlijk dramatisch gedaald. De consumentenmarkt kan de volumes niet aan, dus is de kans groot dat we met enorme overschotten blijven zitten."

"In de afgelopen jaren hebben we een sterkere relatie met de nationale supermarktketens gerealiseerd. Binnen de huidige context is het moeilijk om strategieën te ontwikkelen om retailklanten te trekken. Er komt steeds meer nadruk op de prijzen, in plaats van op de kwaliteit. Dat maakt het voor Spaanse telers erg lastig."


Meer informatie:
Lorenzo Carrasco Rodríguez
Grupo LC
Tel: +34 932626650
[email protected]
www.grupolc.es

Publicatiedatum: