Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
marketing maakt het verschil

Lisette Ruigrok, Greenco, over marketing Tommies

Marketing wordt steeds belangrijker in de tuinbouwsector. Bedrijven moeten zich onderscheiden. Marketeers verzinnen vernieuwende concepten, bouwen krachtige merken en benutten data om de marktpositie te versterken. Wat weet jij van marketingfuncties in de tuinbouwsector? Westlandwerk.nl interviewde twee jonge marketing professionals.

Lisette Ruigrok, Marketingcommunicatie bij Greenco

"Greenco is producent en verpakker van snoeptomaatjes. We zijn vooral bekend van het merk Tommies. Onder dit merk vallen ook mini komkommers en snack paprika's. Die telen onze collega's. Met ons commerciële marketingteam zetten wij onze producten op de markt. Ik verzorg de marketingcommunicatie-uitingen van Greenco. Ik houd de website en sociale media bij, ontwerp nieuwe verpakkingen, maak advertenties, coördineer beurzen... Ik val de hele dag van het één in het ander. Dat vind ik fijn. Mijn dagplanning komt zelden uit, haha."

"Mijn uitdaging is steeds meer mensen te bereiken met ons product. Je ziet het resultaat van je werk in allerlei vormen. Onlangs hebben we voor Jumbo het concept ZomerZon gemaakt: shakebekers met gele snoeptomaatjes. Dat is gaaf om te zien liggen in de winkel. Ik ontwierp de verpakking. Later zag ik die in de kast bij een vriendin; dat vind ik heel leuk! Voor ons concurrentievermogen is het belangrijk dat ons merk herkend wordt door consumenten. Op onze afdeling brainstormen wij veel over dit soort zaken. We blijven innoveren."

"We hebben nu ook een gadget ontwikkeld, de Tomtrom. Het is een doosje waarin je tomaatjes kan meenemen. Op de marketingafdeling werkten wij het idee uit. Welke vorm? Kleur? Prijs? Ik hielp in het proces en communiceerde met betrokkenen. Het is cruciaal te weten wat de behoeftes zijn van de consument. Wij zoeken continu op de markt naar inspiratie, soms letterlijk in de supermarkt. Wat zijn er voor verpakkingen? Wij zijn ook alert op het internet en hebben veel contact met retailers, afzetorganisaties en consumenten."

"Op mijn 20e rondde ik mijn nuttige hbo-opleiding Communicatie af. Ik leerde daar communicatieplannen maken en maakte kennis met programma's als Adobe en Illustrator. Zonder kennis van die programma's kan ik mijn functie niet uitvoeren. Verder is een goede taalkennis van belang. Ik schrijf immers veel teksten voor allerlei doeleinden. Analytische vaardigheden zijn in mijn functie niet zo belangrijk. Coördinatievermogen, communicatie, creativiteit, doelgerichtheid; dat zijn belangrijke eigenschappen in mijn functie."

Lees het verhaal van Fides en discussieer mee op de blog van WestlandWerk

Publicatiedatum: