Spanje: Recessie motiveert champignonindustrie om nieuwe markten te zoeken

De Spaanse champignonsector heeft te leiden onder de recessie. Champignons worden in Spanje overwegend als luxeartikelen beschouwd en verkopen daarom minder goed dan normaal. "We hopen op betere tijden, anders zullen we moeten leren om dingen beter te doen," zegt Julián Cerdán, manager van het Spaanse bedrijf Neofungi. "De Spaanse markt draait nu volledig om de prijzen. De prijzen zijn de belangrijkste stimulans. Dit heeft geleid tot een campagne om onze inspanningen te concentreren op internationalisering, ook al wij zijn ons bewust van de concurrerende moeilijkheden waarmee we ongetwijfeld geconfronteerd zullen worden."

Volgens Julián Cerdán hebben veel Nederlandse bedrijven in de afgelopen jaren de productie verplaatst naar Polen, waar de productiekosten lager zijn. "Ze hebben de markt verzadigd en nemen een dominante positie in Europa in. Om deze reden proberen we onszelf te onderscheiden met nieuwe vormen van verpakkingen, want concurreren met productievolumes is bijna onmogelijk. Het enige andere wat we kunnen doen is op zoek gaan naar nieuwe markten." De korte houdbaarheid van champignons is echter een beperkende factor in de distributie. 

Het is wellicht aardig te vermelden dat Neofungi de Fruit attractie zal bijwonen in Madrid. Dat doet het bedrijf voor het eerst als exposant.






Contact:
Julián Cerdán (Manager)
NEOFUNGI S.C.
Camino Quintanar s/n
02636 Villalgordo del Júcar
(Albacete) Spain
T: +34 967 45 50 94
gerencia@neofungi.es
www.neofungi.com





Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven