Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Europese Commissie wil 191 miljoen euro aanwenden bij promotie van groenten en fruit in 2019

Het programma voor 2019 voor de promotie van landbouw- en voedingsproducten buiten de Europese Unie focust op markten met een hoge groei. De Europese Commissie stemde op 14 november in met een pakket ter waarde van 191,6 miljoen euro als co-financiering. Dat is 12,5 miljoen euro meer dan in 2018. De oproep voor het indienen van voorstellen zal in januari 2019 worden gepubliceerd.

Van het totale beschikbare bedrag in 2019 zal 89 miljoen gericht zijn op landen met een sterke economische groei zoals Canada, China, Colombia, Japan, Korea, Mexico en de Verenigde Staten. Binnen de Europese Unie ligt de focus op producten met een beschermde oorsprongsbenaming, producten met een beschermde geografische aanduiding en gegarandeerde traditionele specialiteiten. Verder ligt de nadruk op specifieke sectoren zoals duurzaam geteelde rijst, fruit en groenten.

Bron: Europese Commissie 

Publicatiedatum: