Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

In memoriam Eric Truffino

Na een ziekbed van enkele weken is op 10 oktober j.l. op 81 jarige leeftijd Eric Truffino overleden. Eric was in de laatste decennia van de vorige eeuw voor de handel hét gezicht van de Nederlandse glastuinbouw. Hij was bedenker en grondlegger van The Dutch Golden Tomato Club. Een exclusief gezelschap van de topinkopers van de belangrijkste Europese supermarktketens en hij werd midden jaren tachtig door het Vakblad in de Handel van Groente en Fruit uitgeroepen tot 'man van het jaar’.

Klik hier voor de uitvergroting

Truffino was een markante man die steeds weer op zoek was naar manieren om de handel van Nederlandse groenten en fruit te vergroten. Bekend was hij om de verkoopacties die hij met de grote handelsketens wist te bewerkstelligen. In zijn functie als hoofd van de afdeling reclame en voorlichting van het CBT (Centraal Bureau van de Tuinbouwveilingen) gaf hij leiding aan de totstandkoming van enkele beroemde reclameacties. Wie herinnert zich de campagne 'Snoep verstandig eet een appel’ en ’Hollandse Zomerkoninkjes’ niet?

Later droeg Truffino zijn steen bij aan de bevordering van de handel op verdere bestemmingen zoals de Verenigde Staten en Japan. Hierbij zocht hij altijd actief de samenwerking met exporteurs op.

Wij herinneren Eric Truffino als een handelsbevorderaar pur sang en wensen zijn vrouw Joyce en hun kinderen sterkte toe.

 

Publicatiedatum: