Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Glastuinbouw op de PMA Fresh Summit in Orlando

Afgelopen vrijdag en zaterdag vond in het Orange County Convention Center in Orlando weer de jaarlijkse PMA Fresh Summit plaats. De vakbeurs trok een recordaantal van maar liefst 1.200 exposanten en volgens PMA-directeur Cathy Burns bevonden zich onder hen ook steeds meer standhouders van buiten Noord-Amerika. Naast de Verenigde Staten en Canada waren ook landen als Mexico, Chili, Argentinië, Zuid-Afrika en Nederland met een eigen paviljoen op de vakbeurs vertegenwoordigd. 

Bekijk hier de fotoreportage van de glastuinbouwdeelnemers.

Bekijk hier de fotoreportage van de Holland Receptie

John Meijer (Bom Group)

De beurs stond voorheen vooral bekend als verzamelpunt voor de AGF-sector en als de plaats waar vele verpakkingsnoviteiten worden gepresenteerd. De laatste jaren is het aantal glastelers op de beurs echter toegenomen en daardoor stijgt ook het aantal toeleveranciers dat op de beursvloer staat.

Chris Aarts, Jan Koenecoop, Pieter Kwakernaak en Julie Gilbert in de stand van Hoogendoorn.

Bekijk hier de fotoreportage van de glastuinbouwdeelnemers.

Bekijk hier de fotoreportage van de Holland Receptie

Hoogwaardige producten
Van oudsher gebruiken bedrijven de Fresh Summit om bedrijfsnieuws wereldkundig te maken of nieuwe producten te presenteren. Opvallend dit jaar was het grote aantal producten dat gerebrand was, evenals het aantal bedrijven met volledig nieuwe logo's en stands. Ook werden er nieuwe producten geïntroduceerd die veelal een uitbreiding vormden op al bestaande productlijnen en gericht waren op het creëren van een  hoogwaardiger aanbod voor de consument. Zo werden er grotere verpakkingen van bestaande producten gepresenteerd of verpakkingen waaraan bijvoorbeeld dipsauzen waren toegevoegd. De biosector blijft groeien en steeds meer bedrijven breiden hun bestaande aanbod uit met biologische alternatieven. Op het gebied van verpakkingen lijken topseal- en hersluitbare topsealverpakkingen flink terrein te winnen. Dit type verpakking ziet er hygiënisch uit en draagt bovendien bij aan het beperken van het plasticgebruik.

Leo van der Ven (Koppert Machines), Tim Robinson en Jan Korteland (Village Farms) en Paul Koppert (Koppert Machines)

Richard van der Sande (Certhon Greenhouse Solutions)

Bekijk hier de fotoreportage van de glastuinbouwdeelnemers.

Bekijk hier de fotoreportage van de Holland Receptie

En hieronder onze overige fotoreportages:
De Nederlanders en de Belgen
De Noord-Amerikaanse standhouders
De Zuid-Amerikaanse standhouders

Publicatiedatum: