Tholen - De tuinbouw ontwikkelt zich snel. En bij Berg Hortimotive is de tuin iedere keer weer het vertrekpunt voor nieuwe en/of aangepaste producten. Iedere twee jaar nodigt het bedrijf haar relaties uit uit om mee te denken. De centrale vraag is altijd: Waar hebben jullie behoefte aan? Waar kunnen we daarbij helpen?
De club aanwezigen werd verdeeld in kleinere groepen. Dan is het makkelijker om het gesprek aan te gaan. Iedere groep volgde vier workshops. Dit jaar waren de onderwerpen data gedreven telen, in controle zijn van uw interne logistiek, implicaties van de machine-richtlijn voor uw werkzaamheden en goede resultaten bereiken met de moderne spuittechniek.
Andreas Hofland, HortiKey, hield een betoog over de Plantalizer. De Plantalyzer is een goed voorbeeld van hoe algoritmes telers kunnen helpen om hun gewassen en oogst te verbeteren.
André Valstar, product manager Berg Hortimotive
Jeroen Gerritse ging het gesprek aan over de machine-richtlijnen
Marc van den Berg was die middag de man van de interne logistiek
Maurice Wubbe was de laatste spreker van deze middag. Hij besprak de ontwikkelingen en trends in de keten. Het aantal gesloten ketens neemt nog steeds verder toe. Er wordt daar in elkaar geïnvesteerd. Zij zijn elkaars kennispartner.
Maurice Wubben
Beurzen
Natuurlijk is online hot, maar vers blijft daarin nog wel achter. Volgens Maurice is daar nog wel een kans voor betrouwbare versmerken. Dit sluit volledig aan bij de toenemende vraag naar food service. Hij riep het publiek op om eens naar de Horecava te gaan. Dat is inspirerend. Ook daar zien je dat groenten en fruit ‘hip & happening’ is. Het is voor zoveel kwalen een oplossing. Om Maurice te citeren;”Groente en fruit hebben een vliegwiel functie naar een gezondere samenleving.” En toch .. zie je nog steeds dat het nog niet goed genoeg lukt om de consumenten voldoende te laten eten. Er ligt nog een taak voor de keten hierin weg gelegd."
Naast de Horeca kwam PMA ook aan bod bij Maurice. "Deze beurs in de Verenigde Staten laat zien hoe belangrijk social media en big data zijn. Door informatie van de markt te koppelen aan de tuin, kun je veel voorspellen. Dit zijn belangrijke marketingtools."
Voor meer informatie:
Berg Hortimotive
Burg. Crezeelaan 42a
2678 KZ De Lier
The Netherlands
www.berghortimotive.nl
sales@berghortimotive.nl
tel +31 (0)174 51 77 00