Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
1-2 open deksel nu ook beschikbaar op groenten van HAK

Groentenconsumptie in Nederland blijft onder de maat

Uit recent onderzoek blijkt dat de consumptie van groenten door Nederlanders nog altijd onder de maat is. Om de consumptie van groenten gemakkelijker te maken, is het 1-2 open deksel van HAK vanaf deze maand ook op de groenten van HAK beschikbaar. De komende weken wordt het op vijftien verschillende groenteproducten uitgerold. Voor het einde van het jaar zullen alle glazen HAK potten met groenten voorzien zijn van het nieuwe deksel.



Consumenten hebben het nieuwe deksel massaal omarmd en de vraag om het deksel na de introductie op appelmoes ook op HAK groenten te plaatsen, was groot. Uit onderzoek van HAK blijkt dat 83% van de gebruikers het HAK deksel nu veel makkelijker kan openen en 80% is bereid het deksel ook aan te bevelen aan mensen in hun omgeving. Potten die voorzien zijn van het innovatieve deksel, zijn twee keer zo makkelijk zonder veel kracht door iedereen open te draaien. In twee tellen is de pot open (1-2 open) en het hoorbare ‘plopje‘ als het vacuüm verbroken wordt, onderstreept de versheid en kwaliteit van de HAK producten.

Het HAK deksel werd vorig jaar geïntroduceerd op appelmoes en compote en geldt sindsdien als een revolutie in de verpakkingswereld. Het deksel werd beloond met diverse retail- en verpakkingsprijzen en zowel de consumentenbond als de Algemene Nederlandse Bond voor Ouderen (ANBO) hebben andere voedingsproducenten opgeroepen om het voorbeeld van HAK te volgen om verpakkingen toegankelijker te maken.


Meer gemak, meer groenteconsumptie

Toch eet slechts een klein deel van de Nederlandse bevolking voldoende groenten en fruit. Van een aantal leeftijdsgroepen voldoet zelfs maar 1% aan de dagelijkse richtlijn voor groenten (bron: RIVM, Nationaal Kompas Volksgezondheid). Erik Pijnenburg, Marketing Manager van HAK: “HAK ziet het als zijn maatschappelijke taak om consumenten enerzijds voor te lichten over groenten en de positieve effecten ervan op de gezondheid en anderzijds de groenteconsumptie van Nederlanders te vergroten. Een pot niet kunnen openen, kan met het nieuwe HAK deksel geen excuus meer zijn om geen groenten te eten. We hopen het consumenten zo makkelijker te maken om aan de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groenten te voldoen.”

Het HAK deksel komt de komende weken beschikbaar op doperwtjes, doperwtjes met worteltjes, tuinboontjes, worteltjes, rabarber en puur compote, verwenfruit cranberry met rabarber en frambozen, Hollandse bruine bonen, jonge maïs, kapucijners, blonde linzen, witte bonen en witte bonen in tomatensaus. Eind 2012 zal naar verwachting het grootste deel van de potten met HAK groenten voorzien zijn van het nieuwe 1-2 open deksel.

Publicatiedatum: