Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Pepijn de Jong, Levarht:

"Azië wordt een steeds belangrijkere markt voor ons"

Tholen - De Verenigde Staten en China blijven elkaar bestoken met verhoogde handelstarieven. Hoewel dat in sommige markten voor de nodige prijsdruk zorgt, levert dat in ook weer kansen op. "Veel Amerikaanse producenten gaan op zoek naar andere markten. Hierdoor staat de afzet naar bestemmingen als Hong Kong en Maleisië momenteel onder druk, maar door waarde toe te blijven voegen, trekken wij verschillende markten steeds meer naar ons toe", vertelt Pepijn de Jong, account manager Azië bij Levarht.



Eén van die opkomende markten voor Levarht is bijvoorbeeld India, waar het bedrijf een steeds grotere voet aan de grond krijgt. "India is een opkomende markt", vertelt Pepijn. "De producten die wij doen gaan vaak niet eens meer door onze loods in Aalsmeer, maar gaan direct van origine naar eindbestemming. Wij brengen producenten en klanten met elkaar in contact en coördineren de gehele keten. Hiernaast organiseren wij promoties zoals tastings in supermarkten en ontwikkelen we verschillende concepten. Het is een kwestie van de juiste producten vinden vanuit de juiste origine voor de juiste markt."



Levarht heeft in Azië een duidelijke focus op de retail, maar voorziet aanvullend ook importeurs van producten. "Hollandse groenten leveren we jaarrond. Die hebben in het Verre Oosten nog altijd een goede reputatie. Verder neemt de vraag naar biologisch product enorm toe. Ook snackgroenten worden steeds populairder in Azië", vertelt Pepijn.



"We streven naar een jaarrond assortiment van onze key-producten op de Aziatische markt. Eén van de vele voorbeelden hiervan voor Azië is steenfruit. Het steenfruitseizoen kunnen we met onder andere Spanje, USA, Chili en Zuid-Afrika jaarrond doortrekken. Met name de paraguayo's zijn populair, samen met perziken en nectarines vermarkten wij dit onder ons 'Sweet Kiss'-merk, vertelt Pepijn.



De export naar China vanuit Nederland wordt vooralsnog erg bemoeilijkt door de importrestricties die het land hanteert. "Aan ons dus de schone taak om het juiste product uit het juiste land aan China te linken. In het geval van tomaten doen we dat door met lokale teelt aanwezig te zijn. De export van de Hollandse paprika's heeft een langere aanloopperiode nodig dan gedacht. De kosten van de luchtvracht zijn hoog en de lokale productie is enorm. We zullen dus door middel van branding en promoties de Chinezen van onze producten moeten overtuigen!"



Voor meer informatie:
Pepijn de Jong
Levarht
Mob: +316 39460823
pdejong@levarht.nl