Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VS: minipaprika nu een gangbaar product

De zomer voorziet kaspaprika's van extra licht en warmte en telers zien dat de vraag groter blijft dan het aanbod. Ondanks het feit dat het volume van kaspaprika's de afgelopen jaren gegroeid is, is de vraag zelfs meer gegroeid, waardoor er genoeg ruimte voor een hogere productie is.

"De groeiomstandigheden voor kasteelt zijn in de zomer perfect voor ons doordat we de planten kunnen voorzien van alle warmte en zonlicht die ze nodig hebben om efficiënt te groeien zonder dat we onze kassen kunstmatig moeten verhitten of verlichten," zegt Graham Hamilton van Double Diamond Farms in Ontario (Canada). "We zien een grotere vraag naar paprika's dan de sector kan leveren. Dit geeft ons een unieke gelegenheid om een marktdeel te verwerven waar andere telers niet kunnen leveren."

Een ander punt van interesse dat Hamilton aankaart over kaspaprika's is hoe elke kleur z'n populariteit heeft. "De grootste vraag onder de kaspaprika's is naar de gele. Daarna komt de oranje, dan de rode en de groene soort."



Groei minipaprika's
Telers hebben geconstateerd dat de zoete minipaprika's flink in de lift zitten sinds ze een commerciële categorie werden. Ze worden nu gezien als een hoofdproduct met als resultaat dat Double Diamond Farms een eigen merk Diamond Sweets opzette. De Diamond Sweets zijn het hele jaar door verkrijgbaar in verschillende verpakkingen.

"We hebben zo'n extreme groei in de minipaprika's gezien de afgelopen 3 jaar, dat minipaprika's van een speciaal bijproduct voor ons in een hoofdproduct veranderd zijn. We zagen dat de markt trending was door hun smaak en diversiteit. Daarom wilden we een product creëren dat deze facetten in de naam weerspiegelt. Ik denk dat dit met Diamond Sweets gelukt is."



Paprika's voor kinderen
Double Diamond introduceerde begin dit jaar een nieuwe lijn die op kinderen gericht is. Ze gebruiken daarvoor de kleinere soorten kasproducten, zoals tomaatjes, cocktailkomkommers en minipaprika's. Het bedrijf ontwierp een verpakkingslijn om deze minigroenten voor kinderen aantrekkelijk te maken.

"We besloten onlangs om met onze minipaprika's een speciaal product voor onze kinderlijn en eenhaps-assortiment te maken," zegt Hamilton. "Dit nieuwe product, die we Panda Paprika's genoemd hebben, laat een schattig, knuffelbaar pandaatje zien en past goed bij onze Gecko Grapes tomaatjes en onze Croco Cukes cocktail komkommertjes. We wilden producten selecteren die perfect zijn als snack onderweg en die de fantasie prikkelt. Karakters uitzoeken die voor kinderen herkenbaar en speels zijn is verstandig en verandert eten hopelijk in een leuke ervaring."

Voor meer informatie:
Graham Hamilton 
Double Diamond Farms
Publicatiedatum: