Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Amerikaanse familiebedrijf introduceert nieuw tomatenmerk

De familie Singh werkt al meer dan 70 jaar met dezelfde plantage om tomaten aan palen te telen. Het familiebedrijf heeft nu een nieuw merk voor zijn tomaten geïntroduceerd, met als slogan "Oceanside Pole - On a Mission, since 1939". Volgens het bedrijf zelf is de familie Singh de laatste tomatenteler in Californië die nog gebruik maakt van palen. Met het nieuwe merk wil de familie bewijzen dat ze de best mogelijke tomaten aan willen bieden. Het merk heeft een vormgeving en logo die geïnspireerd is door het zuiden van Californië.

Volgens James Milne van de grote Amerikaanse fruithandelaar Oppy geeft de achtergrond van de Familie Singh het merk een authenticiteit die zowel voor handelaren als consumenten erg aantrekkelijk is. "Ons marktonderzoek laat zien dat mensen gek zijn op Oceanside Pole-tomaten wegens de manier waarop ze zijn geteeld. Het simpele feit dat de tomaten in de buitenlucht geteeld zijn zoals Moeder Natuur het bedoeld heeft door een familie wiens erfgoed nauw verbonden is met het land spreekt veel mensen aan," zegt Milne. "De tomaten worden als ze precies rijp genoeg zijn geplukt, zodat ze op natuurlijke wijze een perfecte kleur en een rijke smaak krijgen. Dit wordt absoluut opgemerkt en de familie krijgt hier alle waardering voor," aldus Milne


Over een periode van 12 maanden heeft Milne met het marketingteam van Oppy samen met de familie Singh goed gekeken naar de geschiedenis van de familie. Op basis daarvan is het nieuwe merk ontwikkeld. "We hebben een jaar lang inspirerende discussies gehad met de vermaarde teler Harry Singh en met zijn kinderen, die met hem samenwerken," zegt Milne. "Dit heeft ertoe geleid dat we een bijzonder merkplatform op hebben kunnen stellen voor het volledige assortiment van Singh. 'On a Mission, since 1939' verwijst naar de kracht van hun erfgoed en hun toewijding aan kwaliteit."

Het bedrijf wilde dat in het ontwerp van het logo ook verschillende kenmerken van het nabijgelegen Mission San Luis Rey werden verwerkt. De locatie is mede ontwikkeld door leden van eerdere generaties van de familie Singh. "De nieuwe verpakking geeft continuïteit en het verleden weer door het silhouet van Mission San Luis Rey. Tegelijkertijd is het logo en het gebruik van kleuren weer eigentijds," zegt Milne.


 
"Als familie vonden we het zeer belangrijk dat een merk werd ontwikkeld dat ons verleden met betrekking tot Oceanside, ons erfgoed en onze overtuigingen weergeeft. Ook moest de bedoeling van onze aanpak in het merk terug te zien zijn," zegt Priya Singh, lid van de vierde generatie van de familie en algemeen directeur van het bedrijf. "We zijn erg serieus in onze missie om tomaten en spruiten te telen van uitstekende kwaliteit. We passen de kennis van vele generaties toe om heerlijke verse groente en fruit te telen."
 
Vanwege de toenemende populariteit van Roma-tomaten heeft de familie Singh het areaal voor Roma's sinds 2015 verdubbeld.
 
Oppy biedt binnenkort als exclusieve distributeur Oceanside Pole Romas aan. In het begin van juli wordt dit opgevolgd met Oceanside Rounds. De familie Singh wordt bijgestaan door een vertegenwoordiger van Oppy, James Galindo, die speciaal hiervoor naar Oceanside zal verhuizen. Hij zal in de zomer de familie in contact brengen met retailers, groothandelaren en bedrijven in de horeca.

Volgens Oppy zijn de Oceanside Pole-tomaten geschikt voor lokale promoties die de lokale oorsprong van het product willen benadrukken. De tomaten zijn echter in heel de VS beschikbaar en kunnen aan de hand van de kleurenspecificaties van de klant overal worden besteld.

Voor meer informatie:
Karin Gardner
Oppy
Tel: +1 (206) 499-7440
Publicatiedatum: