Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'Groenten zijn het nieuwe vlees'

'Groenten is het nieuwe vlees', luidde de boodschap van Michael Möhring, jarenlange adviseur in de levensmiddelenbranche en één van de sprekers tijdens de eerste editie van het 'European Convenience Forum' in Hamburg. Hij wees daarbij op de culinaire opwaardering van groenten en fruit in de huidige tijdgeest. Volgens hem hebben de groenten- en fruithandelaren een wereld voor zich te winnen als ze zich tenminste op tijd laten overtuigen van het enorme potentieel van het FreshCut-segment en hun assortiment hierop aanpassen.

In plaats van een imitatie van dierlijke producten worden plantaardige levensmiddelen steeds meer als afzonderlijke en culinaire productlijnen neergezet en zo worden ze ook door de consumenten en gasten in de gastronomie beoordeeld. Deze versterkte focus op groenten en fruit biedt bestaande (groot-)handelsbedrijven en telers een compleet nieuw, maar snelgroeiend marktsegment met veel volume. Michael ziet momenteel een aantal belangrijke trends binnen de huidige bedrijfsgastronomie: ten eerste moet snel eten voor tussendoor eveneens gezond zijn. Daarnaast vinden steeds meer consumenten een lokale menukaart, die is aangepast aan het seizoen, heel belangrijk in kantines en grootkeukens.


De ervaren brancheadviseur Michael Möhring gelooft in de toekomst van het convenience assortiment

Verandering van het aanbod
Hoewel een belangrijk deel van de Duitse werknemers reeds tevreden is over het huidige versaanbod op het werk, zijn er volgens Michael nog circa 20 miljoen mensen die nog geen of onvoldoende convenienceproducten ter beschikking hebben staan. Dit betreft echter niet alleen FreshCut-producten, maar ook voorgegaarde en verder verwerkte versproducten. Deze toenemende behoefte aan veelzijdigheid, versheid en een goede prijs-kwaliteitsverhouding hangt sterk samen met de verandering van de klassieke gastronomie naar grootgestructureerde systeemgastronomie. Een verandering en kwalificering van het convenience-aanbod zal dan ook één van de belangrijkste ontwikkelingen voor de toekomstige branche zijn. Precies hier liggen de grote groeikansen voor de handelsbedrijven en telers van groenten en fruit.


Links: Michael Möhring tijdens zijn presentatie tijdens de eerste editie van het Convenience forum

Ervaringsuitwisseling door Erfa Food Service
Michael Möhring brengt zijn praktijkervaring uit de gastronomie als kok, maar ook uit de handel als salesmanager bij Edeka C+C/GV en bij de convenience producenten Sander Gourmet en Friesland-Campina (Markt Debic) over tijdens de evenementen en activiteiten van het netwerk 'Erfa Food Service'. Erfa Food Service bevordert de uitwisseling van vakkennis in verschillende evenementen door te ondersteunen met marktkennis, contacten en ervaringen te delen en start-ups te helpen bij het veroveren van de Duitse foodservice-markt.

Verdere informatie:
Erfa Food Service
Michael Möhring
Lindenweg 18, 56323 Waldesch
Telefoon: +49 172 9101655
E-mail: michael@moehrings.de
www.erfa-foodservice.de
Publicatiedatum: