Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Worden groenten en fruit ingezet als cadeauartikel?

"Mooie puntzak met kersen voor Vaderdag"

Tholen - Extra omzet met een leuke oranje actie zit er komende weken niet in tijdens het WK voetbal. Nu Nederland niet meedoet, zullen we geen supporters met bossen wortelen op hun hoofd zien en zullen oranje paprika's ook geen extra inkoopimpuls hebben. Maar er zijn meer aanleidingen om extra omzet te halen. Voor Vaderdag en de examenuitslagen zijn consumenten wel geneigd hun portemonnee te trekken. Veel winkeliers spelen daarop in, maar groenten en fruit als cadeauartikel. Dat is nog niet zo makkelijk te vinden.

"Het is natuurlijk best lastig om wat te doen. Drie jaar geleden hadden we vlak voor Vaderdag veel kersen en toevallig ook puntzakken liggen. Ik heb daar toen 10-12 mooie zakjes van gemaakt en op de kar gelegd met een bordje Vaderdagtip erbij. Binnen 10 minuten waren ze weg. Dus het jaar daarop hebben we een tafel vol gemaakt en het blijft een succesvolle actie. Mensen beginnen er nu zelfs naar te vragen of we de actie nog doen", vertelt Eddy Derks (Derks en Zn. Groente en Fruit).


De like deel en win actie met cadeaupakketten speciaal voor vaders van Hilko Jonkman

Verder zijn er diverse AGF-specialisten met een Facebook like, deel en win actie. Hilko Jonkman (De Echte Groenteman) houdt deze exclusief voor vaders en krijgt daar leuke reactie op, vertellen ze. De vader die wint krijgt een pakket met 9 flesjes Schulpsappen plus een cadeaupakket naar keuze, in de winkel uit te zoeken. "We hebben eigenlijk het hele jaar door cadeaupakketten in de winkel staan. Consumenten nemen dat steeds vaker mee als alternatief voor een bloemetje."
Landwaart Culinair, in de basis een AGF-speciaalzaak maar de patsserieafdeling maakt sinds vorig jaar een belangrijk onderdeel uit van de winkel, heeft ook een like-deel-win actie voor geslaagden. Voor hen is er een afstudeerhoed-taart, voor Vaderdag is een poloshirt-taart gemaakt


Taarten bij Landwaart Culinair

Ook retailers houden acties. Jumbo Groenhof Amstelveen gaat alle geslaagden thuis feliciteren met een speciale verrassing. Of daar groenten of fruit bij zitten ...?


En honderden Albert Heijn-winkels geven de komende weken een eindexamenfeestje in de winkel voor medewerkers en klanten: hapjes, drankjes en de speciale 'AH photobooth' waar iedereen een feestelijke foto van zichzelf kan maken om te delen met vrienden.