Dé website voor de Nederlandse groententeelt












Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende tuinders

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Nog even en we drinken een latte broccoli

Koffies die rijk zijn aan voedingsstoffen dagen aan de horizon nu wetenschappers een poeder ontwikkeld hebben uit broccoli die er niet meer goed uitziet en die tijdens het verwerkingsproces vernietigd zou worden.

Het nieuwe product, dat in Australië ontwikkeld werd, geeft een kop vol gezondheid die ongeveer gelijk staat aan één portie broccoli in twee eetlepels poeder.

Het poeder kan gebruikt worden in smoothies, soepen en om mee te bakken en is een prima manier om broccoli in maaltijden van kieskeurige kindertjes en zelfs in koffie te verwerken.



"Met een stijgende lijn in het eten van gezonde voeding zijn Australische telers altijd op zoek naar nieuwe manieren om het gebruik van hun producten te variëren en om zo min mogelijk te verspillen," zegt John Lloyd van het onderzoeksbureau.

"Onderzoek wijst uit dat de gemiddelde Australiër nog steeds de aanbevolen hoeveelheid groenten per dag niet haalt. De mogelijkheden die een product als broccolipoeder biedt, zal dit probleem zeker een handje helpen om het op te lossen."

100% broccolipoeder wordt gemaakt van de hele broccoli en geproduceerd door gebruik te maken van een combinatie van voorbehandeling en droging om de natuurlijke kleur, smaak en voedingssamenstelling van verse broccoli te behouden.

Hoofd onderzoek Mary Ann Augustin: "Het poeder is een mogelijkheid voor telers die waarde toevoegende groenteningrediënten willen produceren voor de lucratieve voedingsmarkten." 

"Broccolipoeder wordt al gebruikt voor de productie van snacks met een hoog groentegehalte. Deze snacks werden door zowel ouders als kinderen goed ontvangen."

Broccolipoeder en groenten gerelateerde snacks worden ontwikkeld als onderdeel van een groter onderzoek en ontwikkelingsproject die tot doel hebben de verspilling van groenten te verlagen door gezonde producten uit 'lelijk' materiaal te creëren.

Toonaangevend broccoliproducent John Said van Fresh Select is enthousiast over de reclamemogelijkheden die waarde toevoegende broccoli-ingrediënten en -producten bieden: "Ik zie dit project als een nieuwe food trend."

Een beoogde doelgroep waar het product zeker zal aanslaan wordt gezocht in de eenpersoonshuishoudens.

Voor meer informatie:
Kelly Vorst-Parkes
Te: +66 447 304 255

 
   

 

Publicatiedatum: 12-6-2018

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: