Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nieuwe stap op weg naar meer bekendheid Honingtomaten

Looye Kwekers start mediacampagne voor Honingtomaten

Tholen – Vanaf deze week start Looye Kwekers een mediacampagne voor het merk Honingtomaten. Met de campagne wil Looye de consument bekend maken met het merk Honingtomaten en hen laten inzien dat er een groot verschil zit in de smaak van de verschillende rassen tros cherrytomaten.



De campagne bestaat onder andere uit een televisiecommercial op meerdere commerciële zenders en past in de lijn die door Looye is ingezet. Eerder dit voorjaar werd met de Honingtomaten (en de JOYN trostomaten) ook al de stap naar het retailschap gezet. Voor zowel de AGF-specialist als voor Albert Heijn is er een commercial gemaakt.

Het bedrijf heeft zich in 2015 ten doel gesteld dat in 2025 33 van de 1000 mensen in Nederland, België en Duitsland één Looye product per maand kopen. Een ambitieuze doelstelling voor een kwekerij met 'slechts' 39 hectare, maar ook zestig man vast personeel en ruim vijfhonderd flexibele arbeidskrachten.



Piekperiodes verdelen
Looye gaat er prat op dat haar Honingtomaten® een explosie aan smaak veroorzaken, door een uniek teeltreceptuur en omdat de trossen alleen geoogst worden als alle tomaatjes donkerrood zijn. Ron van der Lugt, Brand en Trade Manager bij Looye Kwekers: "Om jaarrond deze hoge kwaliteit tros cherrytomaten te kunnen leveren, kiezen wij er voor om verdeeld over onze locaties de tomatenplanten op verschillende momenten te planten. In onze kassen in Naaldwijk staan de planten pas sinds begin mei in de kas. Misschien een ongebruikelijk moment voor een teeltwissel, maar hierdoor zitten deze planten middenin de Hollandse winter volop in hun piekperiode en zijn er ook dan Honingtomaten."

Groei
Met het opzetten van een grootschalige mediacampagne, waarmee het merk Honingtomaten op de kaart wordt gezet, kan groei eigenlijk niet uitblijven. Toch is dat niet direct waar Looye op uit is. Ron van der Lugt: "Op dit moment vinden wij maar zo'n twintig procent van onze tomatenproductie goed genoeg om als Honingtomaten te vermarkten. Alleen de mooiste en meest smaakvolle tomaten worden onder het merk Honingtomaten verkocht. Zolang ons areaal niet groeit, zullen er niet opeens veel meer Honingtomaten komen."

Groeimogelijkheden zijn er wel, want in Burgerveen ligt een perceel van zo'n 17 hectare klaar om bebouwd te worden. Ron: "Wij kunnen dat areaal wel in één keer volbouwen, maar de markt moet de groei wel aankunnen. Uitbreiding moet marktgedreven zijn en niet productiegedreven." Met de mediacampagne hoopt Looye een grotere naamsbekendheid te genereren.

Voor meer informatie:
Looye Kwekers
www.looye.com
info@looye.com