Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jorg Snoeck tijdens The Future of Shopping

"Smartphone heeft een deel van ons brein opgegeten"

Tholen - "We moeten ons verdiepen in het verleden om de toekomst te voorspellen", aldus Jorg Snoeck de oprichter Retail Detail tijdens het event The Future of Shopping. Dinsdag 29 mei werd in hotel Waerboom names VBT, LAVA en KDT het event gehouden. Jorg Snoeck was uitgenodigd om als spreker op te treden en de presentatie te verzorgen. Na de presentatie was er een walking dinner. Veel telers, en handelaren uit de Belgische AGF-sector waren aanwezig bij het event. 




De presentatie werd geopend door te benadrukken dat digitalisering en innovatie aan de orde van de dag is. Ook is de consument veranderd in een consument die kritisch is geworden en niet meer de standaard producten wil hebben. Tegenwoordig zitten de consumenten aan het stuur en retail moet hier zo snel mogelijk op inspelen. De wereldwijde consumptie van groenten en fruit stijgt en de consument eist transparantie. Hoe kan men hier op inspelen?



"De Smartphone heeft een deel van ons brein opgegeten", vertelt Jorg. "We kunnen een heleboel niet meer zelf onthouden en vertrouwen blindelings op onze telefoon. Ook worden we non-stop gevolgd als gevolg van de smartphone." Er komt een hoop data op de consument af, maar de consument vindt het ook belangrijk om data te krijgen. Consumenten willen weten waar hun groenten en fruit vandaan komt en hier moet op ingespeeld worden. 

Metail
'Metail is the new way of shopping in a omnichannel environment' luidt één van de sheets. "Het is het tijdperk geworden van de metail. Dit betekent dat alles moet draaien om de klant. Mensen zijn niet meer standaard, de consument is divers en die willen niet meer hetzelfde product kopen", aldus de spreker. Bedrijven moeten nadenken over business modellen, innoveren, samenwerken en de consument betrekken. Op internet is de keuze onbeperkt, retail en detailhandel moet de klant alles kunnen bieden.



Technologie
Digitalisering is in het huidig tijdperk belangrijk voor een onderneming. "Toch is digitaliseren meer dan alleen een mooie website hebben. Wees niet bang voor technologie, maar ga als bedrijf aan de slag en kijk hoe je technologie het beste kan inzetten. De handel gaat veranderen, samen met de customer journey en daar moet een bedrijf klaar voor zijn. Bedrijven die achterlopen gaan het niet meer redden. De 'winnaars' van vandaag zijn de bedrijven die risico's hebben durven nemen zoals Bol.com, Zalando en Amazon", zegt Jorg. 

"Het is belangrijk om merkwaarde te creëren. Investeer in een merk. Merkwaarde geeft marktwaarde. Een merk creëert waarde en dat vindt de consument belangrijk. Een shop moet een verhaal kunnen vertellen, want we zijn geen robots, we zijn mensen"