In haar inleiding 'International trends in fresh cut vegetables' schetst Van Lenteren de grote verschillen tussen landen wereldwijd op het gebied van convenience. In Nederland stonden voorgesneden groentepakketten ooit aan de basis hiervan. Van daaruit ontwikkelde convenience zich verder. De Verenigde Staten en Groot-Brittannië zijn volwassen markten, die vooral zijn gericht op salades. In Duitsland is deze markt jong, maar sterk opkomend. Van Lenteren: "Er is zeker ruimte voor groei, ook in de volwassen markten. Convenience biedt namelijk niet enkel gemak, maar kan consumenten ook inspireren om veelzijdiger te koken."
"Ruimte in de markt voor vers gesneden salades en groenten"
In haar inleiding 'International trends in fresh cut vegetables' schetst Van Lenteren de grote verschillen tussen landen wereldwijd op het gebied van convenience. In Nederland stonden voorgesneden groentepakketten ooit aan de basis hiervan. Van daaruit ontwikkelde convenience zich verder. De Verenigde Staten en Groot-Brittannië zijn volwassen markten, die vooral zijn gericht op salades. In Duitsland is deze markt jong, maar sterk opkomend. Van Lenteren: "Er is zeker ruimte voor groei, ook in de volwassen markten. Convenience biedt namelijk niet enkel gemak, maar kan consumenten ook inspireren om veelzijdiger te koken."