Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Wouter Kolk, CEO Albert Heijn:

"Voor elke winkel een andere indeling"

De toekomst is volkomen onvoorstelbaar en om daarmee om tekunnen gaan, is het nodig je als supermarkt aldoor aan te passen. Wouter Kolk zagbij zijn aantreden als topman van Albert Heijn dat de retailer zich maarmoeilijk kon aanpassen aan veranderingen. "We hadden moeite met de klant van detoekomst", zegt Kolk in Het Parool naar aanleiding van het deze week verschenenboek Appie Tomorrow. De retailer moet zich continu ontwikkelen, zegt Kolk. "Kleinerestappen maken op weg naar het einddoel. Snelheid is de sleutel." Daarbij is hijniet bang om fouten te maken. "Wij hebben niet de expertise in huis omtien jaar vooruit te kijken. Ik heb liever dat we ons kwetsbaar opstellen, dandat we claimen dat we het allemaal zo goed weten. Het streven is niet alleen numarktleider te zijn, maar ook over dertig jaar relevant blijven."

Op de wat kortere termijn is AH bezig met een ombouwoperatiezodat de fysieke winkels beter beter inspelen op hun directe omgeving. "Behoeftesverschillen per dorp of stad, per winkel zelfs. Elke zaak moet anders kunnenzijn, aangepast aan de wensen van de klant op die plek; neem bier uit de buurt.We maken nu voor elke winkel een andere indeling. Dat betekent nogal wat metruim duizend vestigingen."

Wellicht dat Albert Heijn zich ook gaat ontpoppen als cateraaren in samenwerking met andere partijen actief te worden met warme kant- en-klaarmaaltijden voor thuis. "We hebben alle ingrediƫnten al in huis en metAllerhande de recepten om er iets van te maken," zegt Kolk. "Webrengen al boodschappen thuis, leveren met de Allerhande Box ingrediƫnten omzelf een maaltijd te bereiden en hebben net nieuwe kant-en-klaarmaaltijden inde supermarkt liggen. Een derde van alle bestellingen via AH.nl is alkant-en-klaar. Thuisbezorgen van warme maaltijden ligt daar dicht bij."

Afgelopen week verscheen Appie Tomorrow, een boek over detoekomst van de supermarkt. De inhoud is een weerslag van een bijeenkomst vorigjaar met marktdeskundigen, leveranciers, politici, futurologen en critici. Kolkziet dat als 'een 'assortiment meningen' over de toekomst en de rol die desupermarkt daarin moet spelen.

Klik hier voor het hele artikel uit Het Parool

Bron: Het Parool

 

Publicatiedatum: