Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Griekse teler komt met verpakte broccoli-roosjes

Hoewel de populariteit van vers gesneden groenten in de hele wereld toeneemt, geeft het grootste deel van de consumenten in Griekenland nog steeds de voorkeur om zelf groenten in de schappen uit te zoeken. Ook hebben Griekse consumenten verpakte groente in het algemeen nog niet echt omarmd.



"We zijn de grootste teler van broccoli, bloemkolen en Romanesco in Griekenland. Dit jaar wilden we het eerste bedrijf zijn dat vers gesneden roosjes in bakjes van 300 gram aan onze klanten aan kan bieden. De verpakte roosjes zijn dit jaar bij alle grote supermarkten en bij groothandelaars beschikbaar. We waren op de editie van Freskon van dit jaar aanwezig om ons nieuwe product te promoten, samen met het nieuwe merk MSFARM waar we erg enthousiast over zijn," zegt Markos Sapountzoglou.



Het teeltseizoen voor broccoli loopt in Griekenland van het midden van september door tot het midden van juni. Zodoende zijn er nu nog slechts een paar weken in het seizoen over. Naast dat er aan de binnenlandse markt wordt geleverd, exporteert het bedrijf van Markos naar Duitsland en Polen als in de markten daar gaten in het aanbod vallen. 

"We zien dat de markt geleidelijk aan aan het veranderen is. We willen graag aan de voorhoede staan. Het belangrijkste is dat je goed naar je markt luistert. Op dit moment is in West-Europa rijst op basis van broccoli of bloemkool een grote trend, maar tegelijkertijd is het niet slim om zo'n product nu al op de Griekse markt te zetten. Ik denk dat de roosjes een perfect product zijn voor jongere generaties aan Griekse consumenten, die behoefte hebben aan het soort gebruiksgemak dat met ons product mogelijk is," zegt Markos.

In de zomer schakelt Markos over op het telen van meloenen. De meloenenteelt loopt van 10 juli tot het midden van september en sluit daarmee mooi aan op de seizoenen voor bloemkool en broccoli. Het bedrijf van Markos teelt gele Ducral-meloenen, cantaloupes en Galia-meloenen. De meloenen zijn grotendeels bestemd voor de Griekse markt, al wordt er ook zo'n 8% geƫxporteerd naar het Verenigd Koninkrijk.

Voor meer informatie:
Markos Sapountzoglou
MSFARM
Tel/Fax: +30 2382093307
Publicatiedatum: