Mededelingen

Vacatures

"Tweetende tuinders"

Laatste reacties meer

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen maand

Top 5 - afgelopen week

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Gratis fruit voor kids in 400 winkels

Albert Heijn vult dagelijks 5 miljoen borden en wil daarbij jong en oud inspireren om lekkere, gezonde keuzes te maken. Dit doen we met ons grote assortiment in verse producten door te informeren over gezondere keuzes en door een bijdrage te leveren aan initiatieven voor een actievere leefstijl.



AH maakt gezond eten voor kinderen makkelijk en leuk door:

* gratis fruit uit te delen in 400 winkels
* groenten- en fruitsnacks als alternatief voor koek en snoep
* de samenwerking met Jongeren op gezond gewicht (JOGG) in ruim 130 gemeenten
* 'gezonde' speurtochten voor kinderen in onze winkel
* het 'Ik eet het beter' programma: dit programma brengt gezonde voeding op een leuke, interactieve manier onder de aandacht van basisschoolleerlingen
* het uitdelen van gezonde snacks zoals groenten, fruit en water tijdens de avondvierdaagse

Albert Heijn heeft twee jaar geleden al besloten geen kindermarketing meer toe te passen op ongezondere eigen merkproducten. Dit betekent dat er geen idolen of zelfbedachte kidscharacters staan op ongezondere producten voor kinderen tot en met 12 jaar. De laatste producten worden nu aangepast. Daarnaast maken we voor ongezondere producten voor kinderen in de winkel of op TV geen reclame en we vragen onze A-merkleveranciers met producten gericht op kinderen om hetzelfde te doen.

Bron: Albert Heijn

Publicatiedatum :



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© GroentenNieuws.nl 2018