Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Gratis fruit voor kids in 400 winkels

Albert Heijn vult dagelijks 5 miljoen borden en wil daarbij jong en oud inspireren om lekkere, gezonde keuzes te maken. Dit doen we met ons grote assortiment in verse producten door te informeren over gezondere keuzes en door een bijdrage te leveren aan initiatieven voor een actievere leefstijl.



AH maakt gezond eten voor kinderen makkelijk en leuk door:

* gratis fruit uit te delen in 400 winkels
* groenten- en fruitsnacks als alternatief voor koek en snoep
* de samenwerking met Jongeren op gezond gewicht (JOGG) in ruim 130 gemeenten
* 'gezonde' speurtochten voor kinderen in onze winkel
* het 'Ik eet het beter' programma: dit programma brengt gezonde voeding op een leuke, interactieve manier onder de aandacht van basisschoolleerlingen
* het uitdelen van gezonde snacks zoals groenten, fruit en water tijdens de avondvierdaagse

Albert Heijn heeft twee jaar geleden al besloten geen kindermarketing meer toe te passen op ongezondere eigen merkproducten. Dit betekent dat er geen idolen of zelfbedachte kidscharacters staan op ongezondere producten voor kinderen tot en met 12 jaar. De laatste producten worden nu aangepast. Daarnaast maken we voor ongezondere producten voor kinderen in de winkel of op TV geen reclame en we vragen onze A-merkleveranciers met producten gericht op kinderen om hetzelfde te doen.

Bron: Albert Heijn

Publicatiedatum: