Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Michiel van Zanten, Hrbs:

"Klanten oogsten sla bij Albert Heijn"

Tholen - Hoewel consumenten de voorkeur lijken te ontwikkelen voor gemak en voorverpakt, is er ook een tegenbeweging gaande. Vanaf deze week staat er bij Albert Heijn Gelderlandplein in Amsterdam een oogstmeubel met diverse soorten sla op kluit. "Het ziet er uit als een groot sla boeket", vertelt Michiel van Zanten, van Hrbs. "Een heel ander gezicht dan de sla in zakjes waarvan er zoveel mogelijk kroppen in een krat passen. Het meubel slaat goed aan op het oog, want er worden regelmatig foto's van genomen. Maar ook qua rotatie gaat het goed. Ik zie klanten regelmatig een krop oogsten." Hoe goed het gaat met de zelfoogst sla zal pas aan het einde van het project duidelijk worden. Michiel werd er in elk geval blij van, voor zover hij het kon observeren.


Sla op water is een co-creatie van Albert Heijns food rebels, met het greendesign van Hrbs en de producten van de vaste slaleveranciers van AH. We hebben ervoor gekozen om verschillende varianten sla aan te bieden, niet alleen botersla maar ook tricolore, krulsla en eikenbladsla. Het is daarmee ook mooie test voor de AGF-teams om te zien hoe die nieuwe soorten aanslaan bij de klanten wanneer ze op deze manier gepresenteerd worden."

In het kijk-, kies- en pakmeubel staan bakken met gaten waarin in totaal 35 kroppen sla op kluit passen. De kluit van de sla staat daardoor in de voeding waardoor de sla mooi en vers blijft. Klanten kunnen de sla gemakkelijk pakken en in bijgeleverde cups doen zodat ze de sla niet druppend door de winkel mee hoeven nemen. Het meubel ziet er het mooist uit als het vol is, dus oplettende AGF-medewerkers zijn nodig om het schap aan te vullen wanneer het voor 10 procent leeg is.



Voor AH is het een experiment maar ook voor Hrbs. Het bedrijf biedt een servicemodel voor verse kruiden en gewassen aan en richt zich tot nu toe vooral op bedrijven en horeca. "Hrbs wil de wereld van groenten en kruiden zo dicht mogelijk bij de mensen brengen en in het dagelijks leven integreren. Wij leveren meubels, voor zowel binnen als buiten, met trays voor verschillende soorten gewassen (minigroenten) en kruiden die chefs of klanten zelf kunnen oogsten. Wanneer het gewas is geoogst of is uitgeput, leveren wij weer een nieuwe tray en nemen de oude mee voor hergebruik", vertelt Michiel. Voordat hij bij Hrbs ging werken, was hij inkoper bij Albert Heijn. Met dit idee haalt hij de banden met de retail weer aan. "Ik weet hoe ze denken en wat belangrijk is. Het is afwachten hoe dit verloopt. We hebben bewust gekozen voor co-creatie, sla is voor ons een nieuw product. Maar we staan zeker open voor samenwerkingen om ook services voor de retail in te richten."
 
Voor meer informatie:
Hrbs
Michiel van Zanten
Johan Huizingalaan 400
Amsterdam
T+31(0) 610 247 253
info@hrbs.com
www.hrbs.com