Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bayer White Paper:

Marktkansen voor meer diversiteit in komkommers

De huidige markt voor consumentenproducten is flexibeler dan ooit tevoren. De besluitvorming over hoe, wanneer, waarom en welk soort voeding we kopen, is veranderd - gedreven door onder andere gemak, individualisering, lokaal voor lokaal, gezondheid en digitalisering. Die veranderende consumentengewoonten zijn een uitdaging voor de industrie, maar bieden tegelijkertijd veel kansen.



In deze tweede editie in haar serie white papers zal groentenzaadspecialist Nunhems ingaan op de drijfkrachten in de markt en hoe deze kunnen worden omgezet in zakelijke kansen voor komkommers. Het bevat ook een overzicht van de huidige markt van korte komkommers en belicht diverse manieren om korte komkommers te vermarkten.

Kansen voor korte komkommers
Gedreven door gemak, smaak en gezondheid groeit de wereldwijde snackmarkt naar verwachting van 374 miljard US$ in 2014 naar 635 miljard US$ in 2020. Chocolade is wereldwijd nog steeds de favoriete snack, op de voet gevolgd door verse groenten en fruit, waarvan het marktaandeel aanzienlijk toeneemt. Komkommers volgen deze trend, hoewel het marktaandeel van korte komkommers in Europa en de NAFTA-landen nog steeds beperkt is tot 5 à 10 procent van de totale komkommermarkt.
  • Waar komen korte komkommers vandaan?
  • Hoe zijn ze geworteld in diverse culturen?
  • En wat zijn de belangrijkste drijfveren achter de groei van de consumptie van dit type komkommers in Europa en Noord-Amerika?
Deze white paper toont hoe recente trends op de consumentenmarkt kunnen worden vertaald naar nieuwe zakelijk kansen voor korte komkommers.

Vanuit teeltperspectief
In hightech omstandigheden wordt het merendeel van de korte komkommers geproduceerd in het hogedraad systeem. Deze white paper geeft kort uitleg over de agronomische en technische aspecten van het produceren van korte komkommers in dit moderne teeltsysteem en geeft ook inzicht vanuit een verdelingsperspectief.


Nunhems WP2 HighWireSystem: Minikomkommers worden op dezelfde manier geteeld als lange komkommers: met een hogedraad systeem (links) en met een traditioneel systeem (rechts).

Marktleider in hogedraadteelt
Vanaf het moment dat de hogedraadteelt van komkommer in 2009 een serieuze boost kreeg in Nederland, ontwikkelt Bayer de hoogtedraadteelt actief op het gebied van genetica en teelttechnieken. De Nunhems HiRevolution-rassen vormen hierbij één van de drijvende factoren. Als marktleider in Nederland en ambassadeur in internationale hogedraad-gebieden deelt Bayer nu haar uitgebreide kennis en inzichten uit de praktijk in de vorm van de serie white papers 'The Only Way is Up'.

Serie whitepapers over komkommer hogedraadteelt
De eerste editie in de serie 'The Only Way Is Up' verscheen in februari 2017 en beschreef het ultramoderne systeem voor hogedraadteelt, de basis van hogedraadteelt en hoe opbrengsten te optimaliseren. Aan de derde editie in de serie white papers wordt al gewerkt. Deze gaat in op de rol van kunstmatige verlichting in hogedraadteelt. Ook volgen er speciale edities met onderwerpen die relevant zijn voor andere belanghebbenden in de keten, zoals handelaren en retailers.

Download hier de Bayer white paper 'Van consumententrends naar marktmogelijkheden: hoe korte komkommers de wereld veroveren'.
 
Voor meer informatie:
Nunhems
www.nunhems.nl

Tom Koot, Product Specialist Komkommer
+31 6 20396578
tom.koot@bayer.com
Publicatiedatum: