Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Nieuwe kas in Ohio levert jaarrond bladsla
Het Amerikaanse BrightFarms bereidt zich voor om vanaf juli zijn nieuwe kas in Wilmington te Ohio van start te laten gaan. Daardoor krijgen consumenten in Cincinnati, Dayton en Columbus binnenkort toegang tot een jaarrond aanbod aan lokaal geteelde groente.
BrightFarms heeft zich met teeltbedrijven in Chicago, Washington D.C. en Philadelphia opgewerkt tot een leverancier van lokaal geteelde bladsla, waarbij geen enkel gebruik is gemaakt van gewasbeschermingsmiddelen. Volgens het bedrijf zorgt de bladsla van BrightFarms voor het genereren van meer omzet voor retailers in een tijd waarin de concurrentie binnen de supermarktsector op een hoogtepunt zit. "Statistieken van oudere programma's laten zien wat voor soort consument het merk BrightFarms aantrekt," zegt BrightFarms-CEO Paul Lightfoot. "We sluiten met name goed aan bij jonge gezondheidsbewuste consumenten, die vaak producten van de versafdeling inslaan."
De nieuwe teeltkas die per juli 2018 van start gaan heeft een oppervlak van 13.000 vierkante meter. BrightFarms zal zes dagen per week bladsla oogsten, die binnen 24 uur bij de klant wordt afgeleverd. De producten in het assortiment zijn onder andere Baby Spinach, Spring Mix, Baby Arugula, 50/50 Spring Mix/Spinach Blend, Baby Kale, Baby Romaine en "Sunny Crunch", wat een unieke soort ijsbergsla is. "Ook geven we de mogelijkheid om eigen combinaties samen te stellen," zegt Nick Chaney, die op de teeltkas in Ohio werkzaam is. "We hebben een aantal spannende nieuwe producten in aantocht, waarmee consumenten rassen kunnen proberen die ze nog nooit eerder gezien of geproefd hebben.
Retailers die interesse hebben in bladsla te laten leveren door de faciliteiten van BrightFarms in Ohio kunnen via Ohio@brightfarms.com contact opnemen met het bedrijf, zodat ze proefmonsters toegestuurd kunnen krijgen. BrightFarms geeft aan dat klanten die zich op een relatie met het bedrijf toe leggen gegarandeerd toegang krijgen tot een jaarrond aanbod. "Lokaal geteelde groente is al een aantal jaren de belangrijkste trend voor consumenten," zegt Reggie Griffin, die als onderdirecteur voor de supermarktketen Kroger actief is geweest. Toegang tot op commerciƫle schaal en toch lokaal geteelde bladgroente en kruiden zijn voor iedereen goed en dus ook voor de staat Ohio. BrightFarms heeft een goede staat van dienst. Het is een bedrijf dat het leveren van lokaal geteelde bladsla en kruiden aan retailers naar een hoger plan tilt."