Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nederlandse paprika's in China feestelijk verwelkomd

Op 14 april werd in China het begin van het nieuwe paprika-seizoen gevierd. Harvest House leverde de eerste paprika's aan JiaJiaYue, de grootste supermarktketen van de regio Shandong.


Een speciaal team was aangesteld om de feestelijkheden te organiseren. Allerlei genodigden woonden het event bij.
 
Mei Li, manager van de versafdeling van JiaJiaYue.

Om de versheid van deze levering te garanderen waren er strenge productie-eisen vastgesteld. Van het oogsten tot het verpakken en de transport naar China, het hele proces was binnen 48 uur rond.
 
Arno Verboom, directeur van het Nederlandse Global Green Team dat de opening mede organiseerde.

Arno Verboom, directeur van Global Green Team, vertelde dat er dit jaar een variatie van Nederlandse peper geïntroduceerd werd op de Chinese markt. De tweekleurige paprika Enjoya werd genomineerd voor een creatieve award op de Fruit Logistica in Berlijn.

 
"De paprika heeft twee kleuren, oranje en geel," vertelt Arno. "Niet alleen doen de kleuren denken aan de Nederlandse tulpen, de smaak is zoet en knapperig. De paprika kan gebruikt worden als groenten om mee te koken, maar ze zijn ook lekker als snack."
 
Hollandse snack-paprika
 
Mei Li, manager van de versafdeling van JiaJiaYue vertelde dat de Nederlandse paprika's in 2016 voor het eerst werden geïntroduceerd op de Chinese markt, met goede reacties tot gevolg. Sinds vorig jaar neemt de Chinese supermarktketen de paprika's direct af. Dat biedt hen meer zekerheid over de kwaliteit van het product.
 


"Gezond, voedzaam, veilig en smaakvol. Dat zijn de best selling points van de Nederlandse snackpaprika's."
Publicatiedatum: