Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Colruyt verbreedt AGF-assortiment voor moslimklanten

Tholen - Verschillende leefstijlen zorgen voor diverse klanten waar supermarkten op in moeten spelen. "We merken dat ons huidige aanbod de noden van de groeiende moslimgemeenschap nog niet optimaal invult", vertelt Guy Elewaut, marketingdirecteur Colruyt Laagste Prijzen. "Vaak gaat het om gezinnen met kinderen die op een prijsbewuste manier winkelen en dat is net de hoofddoelgroep van Colruyt. We willen élke klant zo goed mogelijk bedienen en efficiënt winkelen mogelijk maken voor iedereen voor de laagste prijzen." Wat betekent dat precies voor het AGF-schap?

Halal-AGFschap?
"Er bestaat geen eenduidige, wereldwijde definitie van het begrip halal", aldus Guy Elewaut. Colruyt ontwikkelde daarom in samenspraak met klanten en eigen medewerkers uit de moslimgemeenschap een eigen halal-definitie: "vegetarisch en alcoholvrij". "Uiteraard voldoen als onze groenten en fruit aan deze geformuleerde halal-definitie. Het is wel zo dat, we net als in onze andere productcategorieën aan moslimklanten vragen wat er nog ontbreekt in ons AGF-assortiment", vertelt Silja Decock, persverantwoordelijke Colruyt.

"Moslimklanten hebben over het algemeen een wat zoeter smaakpatroon, ook zouden zij van bepaalde producten graag grotere verpakkingen willen en meer producten van voor hen bekende merken willen kopen. Het blijkt dat ons AGF-assortiment al vrij goed aansluit, dus verwacht daar op korte termijn geen grote aanpassingen. De verwachting is dat we half mei, afhankelijk van het seizoen, een nieuw type gele meloen zullen introduceren om tegemoet te komen aan de zoetere smaakwensen van moslimklanten." Andere voorbeelden op de AGF-afdeling zijn afgeleide producten, zonnebloempitten en olijven waarbij Colruyt deze producten in een grotere verpakking aan gaan bieden en Bella Sara dadels, wat een voorbeeld van een merkproduct introductie is. De door moslimklanten gewenste producten komen in een 40-tal winkels te liggen, voornamelijk in stedelijke gebieden.