Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Fruit Logistica Trendrapport Deel 2

Is dit het einde van ‘de detailhandelaar versus de leverancier´?

Komt er een einde aan het tijdperk van de detailhandelaar versus de leverancier? Omdat bedrijven in alle onderdelen van de handel in verse groenten en fruit onder druk staat om sneller, flexibeler en meer voorspelbaar te leveren, neemt het belang van strategische partnerschappen tussen deze verschillende spelers ook toe.

Dit is één van de belangrijkste conclusies uit deel 2 van Disruption in Fruit & Vegetable Distribution, een baanbrekend nieuw trendrapport gepubliceerd door de Fruit Logistica, de toonaangevende tentoonstelling in de sector en geschreven door managementadviesbureau Oliver Wyman.



In deel 2 van het rapport, waarin de aandacht vooral uitgaat naar de toeleveringsketen zelf, wordt gesuggereerd dat de contradictoire benadering die traditioneel wordt gehanteerd door een aantal grote supermarkten in hun omgang met groenten- en fruitbedrijven in de toekomst minder gebruikelijk zal zijn.

In plaats daarvan zal de vraag van de markt naar efficiëntie en transparantie betekenen dat het commercieel zinvoller is voor leveranciers en hun klanten om samen te werken om bepaalde gemeenschappelijke doelstellingen te bereiken, waaronder:
• Periodes van stilstand uit het bestelproces schrappen
• Het delen van volumeprognoses en andere informatie
• Vermindering van krimp en afval

Degenen die wel vooruitgang boeken op dergelijke gebieden kunnen een betere versheid verwachten en de tevredenheid van de klant te verbeteren waarbij zij het hele jaar door - ongeacht de weersomstandigheden - het aanbod garanderen en tegelijkertijd hun activiteiten financieel duurzamer maken, voorspelt het rapport.

Het suggereert echter dat het bereiken van deze doelstellingen investeringen vereisen in betere instrumenten voor het beheer van belangrijke gebieden als logistiek en data, evenals een beter gebruik van bestaande bronnen en verbeterde organisatie en coördinatie.

Download uw gratis exemplaar van het Fruit Logistica Trendrapport 2018 van de officiële website van het evenement om meer te weten te komen over de toekomstige trends in de groenten- en fruitmarkten, evenals over de toeleveringsketen van verse producten, die wordt hervormd als gevolg van deze trends.

Deel 1 en 2 van het Fruit Logistica Trendrapport 2018 is hier verkrijgbaar.
Verdere hoofdstukken zullen de komende maanden op de website van Fruit Logistica worden gepubliceerd.

Publicatiedatum: