Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Sweetpoint zet met CuliQueen in op consumentengemak:

"Het gedrag van consumenten is enorm aan het veranderen"

Bij SweetPoint is het Nederlandse seizoen voor de puntpaprika begonnen.
SweetPoint is sinds 1996 actief in de wereld van de zoete puntpaprika en het zijn de telers die altijd zoeken naar de ontwikkelingen in de markt aangaande paprika en puntpaprika in het bijzonder. Binnen de samenwerking met diverse zaadveredelaars zoeken zij naar de beste rassen op het gebied van smaak, vorm, kleur en uiteraard productie.



Jarenlang is het ras Ramiro voor SweetPoint het hoofdras geweest. Dit seizoen heeft SweetPoint voor andere rassen gekozen. Mede door deze ontwikkeling en het feit dat nog veel Nederlandse huishoudens geen zoete puntpaprika's kopen, heeft SweetPoint besloten dat het tijd werd voor een andere aanpak. Daarom introduceert SweetPoint met de start van het Nederlandse seizoen CuliQueen, een nieuw merk zoete puntpaprika met daaraan vast een nieuwe marktbenadering.

Kookgemak
"Het gedrag van consumenten is enorm aan het veranderen. Ze shoppen steeds vaker online, zijn minder aan specifieke winkels gebonden en maken actief gebruik van diverse kanalen. Bovendien hechten ze meer waarde aan gemakkelijke, gezonde en bijzondere producten dan voorheen," aldus Sweetpoint.

In Nederland zijn een aantal retailformules al slim bezig en richten zich op het bieden van kookgemak. In het AGF-schap zou dit toegepast kunnen worden door meer focus te leggen op groenten die al bereid zijn of eenvoudig te bereiden. Zo kan men waardevolle tijd van de consument besparen en tegelijkertijd bijdragen aan een gezonde levensstijl. Volgens GfK liggen er in de toekomst op het gebied van buitenhuisconsumptie van groenten mooie mogelijkheden.



Sweetpoint: "CuliQueen biedt een vernieuwende manier van communicatie en inspiratie op de winkelvloer en daarbuiten. Zo biedt CuliQueen een opvallende verpakking, productconcepten maar ook point of sale materialen, informatie en inspiratie on- en offline om de consument te verleiden om zo van een onwetende consument een kopende consument te maken."

PlanetProof
CuliQueen is 100% PlanetProof. PlanetProof' (voorheen Milieukeur) is een keurmerk voor duurzamer geteelde groenten. PlanetProof richt zich op vijf aandachtsgebieden van de Sustainable Development Goals van de United Nations: bodem, landschap & biodiversiteit, water, energie, productie & consumptie en klimaat.

Voor meer informatie:
DOOR
www.cooperatiedoor.nl
info@doorpartners.nl


Sweetpoint
www.culiqueen.nl
info@sweetpoint.nl

Publicatiedatum: