Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Marketing specialist Johan Vis, Rijk Zwaan:

"De cocktailtomaat met precies de juiste mix van eigenschappen"

In veel markten heeft de cocktailtomaat door de jaren heen een vaste plek veroverd in het tomatenschap. Consumenten waarderen deze smaakvolle trostomaat met de uitstekende prijskwaliteitverhouding als de 'beste deal' voor elke salade. "Met Brioso RZ heeft Rijk Zwaan een goede positie in dit cocktailsegment. Omdat het ras biedt wat telers en retailers zoeken," vertelt marketing specialist Johan Vis.



"Brioso RZ geeft zekerheid. Het is een smaakvol, aromatisch ras dat door z'n hoge trosaanmaak het hele jaar een goede productie geeft. Ook onder belichting. De mooie platte tros maakt verpakken makkelijk. Telers in hightech-kassen bieden hun afnemers met zo'n betrouwbaar ras leveringszekerheid. Voor retailers is de cocktailtomaat met een jaarrond, constante kwaliteit een must in het schap. Zij willen niet dat consumenten misgrijpen. Aan al die verwachtingen voldoet het ras al jaren. Dat is zijn kracht."

Twee doelen in veredeling
"Onze veredelaars zijn continu op zoek naar rassen zoals als Brioso RZ. In een volwassen tomatenschap is het dringen. Een nieuw ras moet in specifieke opzichten beter zijn dan het referentieras in een markt. In elke commodity binnen het tomatenschap zoeken wij naar het beste ras, dat zekerheid en een hoog rendement biedt. Dat is ons eerste doel. Het tweede doel binnen de veredeling is de ontwikkeling van premiums. Dat zijn onderscheidende tomatenrassen, die zichtbaar het beste zijn in smaak of beleving."



Juiste positionering
"In beide gevallen bepaalt samenwerking met partners de mate van succes. Voor een juiste retailpositionering moet een aantal aspecten samenkomen. De intrinsieke kracht van het ras moet overeenstemmen met de kiloprijs, met de prijs ten opzichte van andere tomaten en met de verpakking. Als die in balans zijn, kan het product een succes worden. Het uitwisselen van kennis, ervaring en - in toenemende mate - data, zijn hierbij van het grootste belang."

Voor meer informatie:
Rijk Zwaan
www.rijkzwaan.nl
rijkzwaannederland@rijkzwaan.nl

Publicatiedatum: