Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bijna 55.000 vierkante meter

BrightFarms investeert 17 miljoen in een kas in Texas

BrightFarms heeft Abilene geselecteerd als de plaats van de eerste hydroponic-kas in Texas. De bouw staat voor deze zomer gepland, en de inwoners zullen hun groente en kruiden vanaf begin 2019 in de lokale winkels kunnen kopen. 

Het bedrijf krijgt ongeveer 21 hectare in Access Business Park in Texas, ter waarde van $ 632.700, om de kas van bijna 55.000 vierkante meter te bouwen. Het project zal in de zomer van 2018 met de bouw beginnen en begin 2019 volledig operationeel zijn.

De ultramoderne hydroponic-kas wordt gebouwd voor een geschatte kostprijs van maximaal $ 17 miljoen en creëert maar liefst 30 "groene" banen voor de lokale inwoners, met prima lonen en een ziektekostenverzekering. Het bedrijf moet de komende vijf jaar voldoen aan minimale cijfers wat betreft banen en investeringen.

BrightFarms
Om het hele jaar door te voldoen aan de groeiende vraag naar lokale producten zijn de duurzame teeltmethoden van BrightFarms 80 procent minder waterverbruik, 90 procent minder land en 95 procent minder scheepsbrandstof dan conventionele landbouw. Een nieuwe vorm van schaalbare, duurzame lokale landbouw, die tijd, afstand en kosten uit de voedselvoorzieningsketen elimineert.

Opgericht in 2011 in New York, New York, heeft het bedrijf momenteel faciliteiten in Rochelle, Illinois; Culpeper County, Virginia; Bucks County, Pennsylvania en is bezig met het openen van een nieuwe locatie in Wilmington, Ohio.

Door het bouwen van broeikassen in de buurt van grote metropolen, worden de producten van het bedrijf lokaal geteeld en geplukt op het toppunt van versheid, en worden ze binnen 24 uur na de oogst aan supermarkten geleverd. Ter vergelijking: het merendeel van de producten die in kruidenierschappen worden gevonden, reist 5-7 dagen en duizenden kilometers.

Merk voor retailers
BrightFarms heeft een succesvol merk gevestigd dat zelfs door de grote supermarktketens is opgemerkt, met huidige partners die meer dan 60 procent van de Amerikaanse supermarktmarkt vertegenwoordigen. Als gevolg hiervan heeft het bedrijf een plan opgesteld om de groei in de komende jaren te laten faseren om klanten in de Verenigde Staten van dienst te kunnen zijn.

In oktober 2017 nam The Governor's Office van EDT (Economic Development and Tourism) namens BrightFarms contact op met de Abilene Industrial Foundation (AIF) om een ​​ideale plek te vinden als onderdeel van haar inspanningen om uit te breiden naar de zuidelijke markt. De AIF werkt in opdracht van de DCOA om de groei, ontwikkeling en diversificatie van de economie in Abilene te bevorderen door nieuwe industrieën aan te trekken.

Texas
BrightFarms vroeg gericht aan groepen in Texas naar nieuwe locaties voor hun volgende kasoperatie. De AIF werkte samen met de DCOA om een ​​antwoord te formuleren, waarbij de aandacht werd gevestigd op het land dat onlangs beschikbaar werd gesteld naast de regionale luchthaven van Abilene. Dit gebied, Access Business Park, wordt ontwikkeld als het bedrijvenpark van de volgende generatie van Abilene, en streeft ernaar om de komende jaren de thuisbasis te zijn voor nieuwe industrieën.

"De centrale locatie van Abilene, het beschikbare land- en incentiveprogramma spelen een belangrijke rol bij het aantrekken van dit project in de stad," zei Justin Jaworski, uitvoerend directeur van de Abilene Industrial Foundation.

Spin-off bedrijven
Naar schatting zal BrightFarms in de komende 10 jaar $ 23,1 miljoen aan directe economische output genereren. Spin-off bedrijven in de gemeenschap zullen in dezelfde periode $ 12,9 miljoen aan economische output produceren als gevolg van lokale operaties. In totaal zal het bedrijf in die tijd $ 36 miljoen aan nieuwe economische output ondersteunen. Economische output is de waarde van goederen en diensten die in de economie worden geproduceerd en kan worden gezien als inkomsten voor bedrijven.

Kent Sharp, CEO van de Development Corporation van Abilene, zei dat het bedrijf in de eerste 10 jaar ongeveer $ 12,5 miljoen in lonen bij zal dragen aan de lokale economie. "Het project zelf genereert in deze periode nog eens $ 3 miljoen aan lokale belastingcomponenten, met $ 1,5 miljoen voor de stad Abilene", voegt hij eraan toe.

Als gevolg hiervan keurde de DCOA een 10 procent match van de investering goed, tot $ 1.700.000, waarbij de resterende 90 procent door het bedrijf moeten worden ingelegd. "De betrokkenheid van de DCOA om dit bedrijf te stimuleren om zich in Abilene te vestigen, is een bewijs van alle geweldige dingen die onze stad bedrijven te bieden heeft," zei DCOA-bestuursvoorzitter John Beckham.

Voor meer informatie:
BrightFarms