Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Rijk Zwaan:

"Snacken en gemak biedt de komkommerteler nieuwe kansen"

Komkommers zijn er in steeds meer soorten en maten. We zullen echter vaker moeten nadenken hoe komkommers nu eigenlijk worden geconsumeerd. Rijk Zwaan speelt met komkommerveredeling in op belangrijke trends zoals snacken en convenience. "Marktkennis en communicatietools hierover delen we graag met telers en andere ketenpartners", vertelt ketenmanager Maarten van der Leeden.



Consumentengedrag verandert erg snel. Eetmomenten op ieder gewenst tijdstip van de dag is de norm geworden. Tegelijkertijd wil de consument gezond en lekker eten.
"De vraag naar snackgroenten is enorm toegenomen de afgelopen vijf jaar. Niet alleen in volume maar ook in diversiteit. Met ons snackassortiment, gecommuniceerd via ons label MyCubies.com – zet Rijk Zwaan met snackkomkommer de trend."

Nieuwe soorten
"Aanvankelijk introduceerden wij de groene snackkomkommer Quarto RZ van 40 tot 45 gram, die bij verschillende Nederlandse en Belgische telers staat. Ons aanbod is inmiddels uitgebreid met nieuwe types: de mintgroene Quinton RZ, de tweekleurige Quirk RZ en de OneBite-komkommer Quatrino RZ, die slechts 15 gram weegt. Met nieuwe kleuren, vormen en maten willen we steeds nieuwe innovatieve concepten aanbieden.

MyCubies
Voor het label MyCubies heeft Rijk Zwaan onlangs marketingcampagne opgezet waarin de beleving van de producten centraal staat. "Hiertoe zijn beelden, een online film en verpakkingsconcepten ontwikkeld. De nadruk daarin ligt op 'The fresh and healthy choice'. Onze partners kunnen die communicatietools of onderdelen ervan gebruiken voor hun eigen promotie in de keten."

Beter in broodjes

"Onze kleine-kernkomkommer 24-250 RZ is een andere innovatie, die vooral op de conveniencemarkt inspeelt: een komkommer met een kleinere kern en een hoger drogestofgehalte. Doordat de schijfjes of blokjes minder 'lekken', zijn ze beter te gebruiken op kant-en-klare broodjes en in frisse salades."

Wok komkommer
De belangstelling voor de buitenlandse keuken vanuit de consument neemt verder toe. In Nederlandse supermarkten ziet Rijk Zwaan nu bijvoorbeeld dat sushi vers wordt bereid. Ook is het wokken populair. Een komkommertype dat zich goed laat bereiden in een Aziatisch wokgerecht, is onze wok komkommer 27-103 RZ. Het ras is uitstekend te telen in de kas. De vrucht is droger, knapperiger en stekeliger dan een gewone komkommer. We brengen zo de exotische keuken naar de westerse markt. Hoewel deze innovatie nog in het beginstadium is, zien we kansen. Telers die
interesse hebben in deze andere komkommertypes, kunnen zich laten inspireren
door de proeven in onze demokas. We bieden meer dan alleen het ras. Ook de communicatie en marketing kunnen we samen oppakken."

Voor meer informatie:
Rijk Zwaan
www.rijkzwaan.nl
rijkzwaannederland@rijkzwaan.nl
Publicatiedatum: