Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Canadese kasgroenten nieuwe stijl

Vanuit de bevroren vlaktes van Alberta is een nieuw AGF-merk onderweg. In een samenwerkingsverband tussen een kasgroenteteler met trostomaten en Oppy als verkoper en distributeur, wordt Frank & Able de merknaam voor de beleving van kwaliteit en genieten van kastomaten.

Gedreven door de jeugdige visie van Sunshine Greenhouse eigenaren Dirk en Keith Vis met hun zwager Devin Jaspers en gesteund door de marketingexpertise in de sector van Oppy, zullen de eerste Frank & Able tomaten later deze maand beschikbaar zijn. De familie Vis heeft trostomaten in de kas geteeld sinds 1989 toen hun ouders Andy en Alice begonnen met een vijfde hectare onder glas in Redcliff, Alberta. Het bedrijf is overgegaan op de volgende generatie, die nu jaarrond telen op vijf en een kwart hectare. Met een oogst zelfs in de koudste wintermaanden is het merk trouw aan het karakter en de oorsprong van het bedrijf.

"Met eerlijkheid en hard werken telen we een basisbehoefte voor het leven: voedzame en gezonde verse groente," merkt Dirk Vis op. "Met dat we onze algemene marktgerichte benadering verder verjongen, verankeren we onze inzet in een merk dat reflecteert wat werkelijk belangrijk voor ons is. Door eerlijk (Engels: Frank) en capabel (Engels: Able) te zijn, doen we het beste wat we kunnen om goed te telen en iedere dag bijzonder hoge kwaliteit te leveren."

Het merk Frank & Able heeft een uitnodigende handgemaakte look en wordt ondersteund met de slogan "Zet het beste op tafel."



Van links naar rechts: Keith Vis, Devin Jasper en Dirk Vis met een doos Frank & Able trostomaten
 
"Het is een eenvoudig concept waarvan wij geloven dat het vertrouwen wint bij de handel en de consument," zegt James Milne, vicepresident van marketing bij Oppy. "Dit is een groep jonge en oprechte telers die de waarden van de nieuwste generatie in hun hart gesloten hebben en ze praktisch hebben weten te maken voor de markt van vandaag. Het marketing team van Oppy heeft de mauwen opgestroopt om een erg leuk en energetisch merk te creƫren samen met Dirk, Keith en Devin. Met de waarden van de telers als uitgangspunt hebben we een look en feel gemaakt voor Frank & Able dat werkelijk de identiteit van het merk uitdrukt, terwijl het ook de lijn en structuur neerzet waarmee het in de toekomst gehandhaafd kan worden."

Consumenten die op zoek zijn naar een trostomaat met hetzelfde ambachtschap dat je van een bierbrouwer zou verwachten, zullen het waarderen deze uitstekende tomaten aan hun gezin te serveren, zegt Aaron Quon, categoriedirecteur kasgroenten bij Oppy. "We zijn erg enthousiast om deze Canadese trostomaten van dit formaat op de markt te brengen," zegt hij, daarbij opmerkend hoe goed de Frank & Able tomaten het kasgroenten assortiment van Oppy aanvullen.

Vis en zijn team telen onder belichting, waardoor de tomatenteelt kan doorgaan op zelfs de meest besneeuwde winterdag. Er zijn plannen om nog eens 2 hectare hightech kassen aan te bouwen, evenals een nieuw pakstation, nog voor het einde van het jaar. Frank & Able tomaten zullen exclusief beschikbaar zijn via Oppy in 5,5 kg dozen, cellofaan zakjes, vexar zakken en RPC's.

Voor meer informatie:

Karin Gardner
Oppy
Tel: +1 (206) 499 7440