Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Prominent en Love My Salad inspireren Duitse bloggers

"Storytelling, dat moeten we meer doen"

Onder het motto 'succes bereik je samen' is de Nederlandse telersvereniging Prominent al bijna 25 jaar de tomatenspecialist bij uitstek. De club van 30 telers met 380 hectare voorziet jaarrond met name de Duitse retail van de lekkerste tomaten. Voor hun cocktailtomaat kiezen zij al jaren Brioso RZ. De samenwerking met Rijk Zwaan gaat verder dan alleen dit ras, vertelt Wim van den Berg, marketing manager van Prominent.

"De cocktailtomaat is een sterk product in het schap, omdat het 'value for money' biedt. Het is één van de dertien segmenten, die we als Prominent jaarrond leveren, naast andere trostomaten en snacktomaatjes. De diversiteit van tomaten in het schap is groot, ook dankzij de veredeling. Door rassen als Cappricia RZ en Brioso RZ kon de afzet in heel Europa groeien. Wanneer een ras goed is? Als het voor álle schakels in de keten een waardevol product is. Qua teelt moet het stabiel zijn, genoeg kilo's leveren en goed onder licht te telen zijn. Voor een retailer is de presentatie en kleur heel belangrijk. De consument waardeert de aromatische smaak en de goede maat, omdat een cocktail perfect in de salade past. Brioso RZ heeft het allemaal. Het ras heeft daarom een lange levenscyclus."



Kennis delen
"Om een sterke positie in een concurrerende markt te houden, monitoren wij continu de voorkeuren van telers, retailers en consumenten. Niet onze onderbuikgevoelens, maar kwantitatieve en kwalitatieve data moeten leidend zijn. Als de wensen veranderen, spelen we daarop in. We verzamelen steeds meer gegevens en delen kennis met Rijk Zwaan. Onze relatie bestaat al lang en gaat verder dan alleen rassenkeuze. Zo hebben we in het Retail Center van Rijk Zwaan in Berlijn met telers van Prominent sessies gehouden over de Duitse retail, de positionering van Brioso RZ en de keuzes van de consument. Het Retail Center is een goede faciliteit om los te komen van het product en meer naar het schap te kijken. Daarbij zoeken wij niet naar niches, maar naar de volumes van de toekomst."

Bloggersevent over tomaten
"We doen meer samen. Vorig jaar juni hebben wij in Rotterdam met Love my Salad - het social salad network van Rijk Zwaan - een foodbloggersevent over tomaten georganiseerd. De cocktailtomaat speelde daarin een belangrijke rol. We nodigden Duitse en Oostenrijkse foodbloggers uit, waarbij Prominent-telers met veel gevoel hun verhaal over duurzame tomatenteelt vertelden. Storytelling, dat moeten we meer doen. We lieten hen ook de smaak van de tomaat ervaren, zelfs van het kroontje. Want proef je nu eigenlijk, was de vraag? Een chefkok gaf een inspirerende tomatenworkshop en presenteerde het product in allerlei bereidingen. Zo willen we een push geven aan de populariteit van de veelzijdige tomaat."

Voor meer informatie:
Prominent
www.prominent-tomatoes.nl
info@prominent-tomatoes.nl



Rijk Zwaan

www.rijkzwaan.com
info@rijkzwaan.com
Publicatiedatum: