"Je weet nu waar je het voor doet!"
Er zaten leuke praktijkvragen tussen zoals:
-Onderzoek voor ons of het installeren van zonnepanelen rendabel is of niet?
-Onderzoek voor het bedrijf of er mogelijkheden zijn om aan de eisen van het MPS-
keurmerk te voldoen?
-Ontwikkel het principe van 'verse tulpen via de brievenbus'.
De leerlingen kregen de mogelijkheid hun oplossingen te presteren tijdens het Go-café van het Groen onderwijscentrum op donderdag 22 februari 2018. Hierbij waren de opdrachtgevers (toekomstige werkgevers) aanwezig.
Uitbreiding
Peter (docent): "Ik ben supertrots op de leerlingen. Ze hebben met veel enthousiasme aan de opdracht gewerkt. Graag zou ik de projectweek willen uitbreiden door er bijvoorbeeld geen projectweek van te maken maar een projectmaand. Dan is het mogelijk om met meer uitgebreide vragen aan de slag te gaan en kun je het bedrijfsleven er nog meer bij betrekken. Er is dan meer interactie mogelijk met de opdrachtgever en eventueel zijn medewerkers. De leerlingen krijgen dan ook meer gelegenheid om feedback vanuit het bedrijfsleven te ontvangen".
Deze manier van onderzoekend leren is van belang om 'toekomstgerichte vaardigheden' te ontwikkelen. Er komen steeds sneller nieuwe uitdagingen op ons pad. Op deze manier leren werkgevers, medewerkers en leerlingen samen op zoek te gaan naar oplossingen. Hierdoor ontwikkelen zowel leerlingen, medewerkers en werkgevers een onderzoekende houding.
Bron: Kasgroeit