Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Samenwerking tussen Wellant College en bedrijfsleven

"Je weet nu waar je het voor doet!"

Van 19 tot 23 februari organiseerde het Wellant College de projectweek "Future Investment". Een week lang werd er door leerlingen van het mbo niveau 2 en 3 gewerkt aan opdrachten vanuit het bedrijfsleven. De leerlingen konden workshops, gastlessen en excursies bijwonen om kennis op te doen die ze bij de opdracht konden gebruiken. De leerlingen waren enthousiast: "Zo'n projectweek is veel leuker dan gewoon school. Je weet nu waar je het voor doet!"

Er zaten leuke praktijkvragen tussen zoals:
-Onderzoek voor ons of het installeren van zonnepanelen rendabel is of niet?
-Onderzoek voor het bedrijf of er mogelijkheden zijn om aan de eisen van het MPS-
keurmerk te voldoen?
-Ontwikkel het principe van 'verse tulpen via de brievenbus'.

De leerlingen kregen de mogelijkheid hun oplossingen te presteren tijdens het Go-café van het Groen onderwijscentrum op donderdag 22 februari 2018. Hierbij waren de opdrachtgevers (toekomstige werkgevers) aanwezig.

Uitbreiding
Peter (docent): "Ik ben supertrots op de leerlingen. Ze hebben met veel enthousiasme aan de opdracht gewerkt. Graag zou ik de projectweek willen uitbreiden door er bijvoorbeeld geen projectweek van te maken maar een projectmaand. Dan is het mogelijk om met meer uitgebreide vragen aan de slag te gaan en kun je het bedrijfsleven er nog meer bij betrekken. Er is dan meer interactie mogelijk met de opdrachtgever en eventueel zijn medewerkers. De leerlingen krijgen dan ook meer gelegenheid om feedback vanuit het bedrijfsleven te ontvangen".

Deze manier van onderzoekend leren is van belang om 'toekomstgerichte vaardigheden' te ontwikkelen. Er komen steeds sneller nieuwe uitdagingen op ons pad. Op deze manier leren werkgevers, medewerkers en leerlingen samen op zoek te gaan naar oplossingen. Hierdoor ontwikkelen zowel leerlingen, medewerkers en werkgevers een onderzoekende houding.

Bron: Kasgroeit
Publicatiedatum: