Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ook prijzen van appels stijgen 30%

Goede prijzen voor uien, komkommers en bonen

Vrijdag 16 februari 2018 zijn bij Caab, het agrofood center in Bologna de prijzen van de uien uit Tropea, de Siciliaanse komkommer en de groene bonen uit Calabrië verhoogd als gevolg van goede afzet. Voor de rest is de markt vrij zwaar. Er wordt redelijk wat afgezet, maar de prijzen niet erg bevredigend.



Volgens Roberto Bortolotti van het foodcenter is februari nooit echt een goede maand geweest. "De uien uit Tropea kosten €5,- en de wat kleinere gaan voor €2,50, de Siciliaanse komkommer gaat voor €2,- per kilo weg en de groene bonen voor €7,- à €8,-. Voor de rest zijn de prijzen inderdaad vrij laag, misschien zelfs teleurstellend."



Ook de aardappelen doen het op dit moment redelijk. De Primura variëteit, de bekendste aardappel uit Bologna, kost €0,60 per doos.


Rode kool

Er is ook veel witte en rode kool op de mark. De prijzen hiervan liggen rond de €1,20 à €1,30 per kg. Tot een aantal jaar geleden was kool niet aanwezig op de Italiaanse markt. Het werd geïmporteerd uit Portugal en uiteindelijk werd er ook gestart met de teelt in Italië, onder ander in de Marche.



Wat betreft de appelen betreft bevestigt Massimo Venturoli van het Italiaanse Cenerini dat de prijzen 20 tot 30% hoger liggen. "Van tijd tot tijd zien we problemen wat betreft de houdbaarheid van het product en daarom houden we het goed in de gaten. De variëteit die hier op dit moment het meest gevoelig voor is, is de Golden."



Venturoli wordt vaak uitdrukkelijk gevraagd of het bedrijf appelen van klein formaat heeft, met name door klanten uit Noord-Europa. Dit jaar waren de Royal Gala dan ook bestemd voor de markten in het Noorden.
Publicatiedatum: