Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
nieuwe verpakking, nieuw logo

Eminent in het nieuw op Fruit Logistica

Tholen - Driewerf hoera voor Eminent op de Fruit Logistica in Berlijn. Het bedrijf viert dit jaar het 35-jarig jubileum, lanceert een nieuwe verpakking voor de Tomberry pareltomaatjes en als kers op de appelmoes is een nieuw logo geïntroduceerd. Op de beurs werden op de feestelijkheden geproost.



Alweer 35 jaar geleden begon het verhaal van Eminent. In de kassen, met paprika's. In de jaren '90 stapte het bedrijf over op specialty paprika's en gingen ze aan de slag met de eigen verkoop. Na de winst van de AGF-Innovatieprijs (1997) voor babypaprika Tinkerbell en het daarvoor opgezette concept, in samenwerking met Marks & Spencer, ging het hard en groeide het bedrijf snel. Er werd gestart met de verkoop van ingekocht product
 
Inmiddels is het bedrijf gesplitst. Enerzijds is er Eminent Seeds, dat zich bezighoudt met de veredeling van bijzondere rassen en momenteel o.a. de Tinkerbell (rode en gele babyblok paprika), de Tomberry, (rode en gele pareltomaten) en de Habanero F1 peper staat. De tweede tak is Eminent Food, verkoopspecialist in diverse speciale groentenproducten. Beide maken deel uit van de Best Fresh Group. 



Op de beurs gisteren werd er kort stilgestaan bij de geschiedenis van het bedrijf, maar keken directeur Jan van Heijningen en managing director Gert-Jan van Geest vooral ook vooruit. Naar 20 april bijvoorbeeld, wanneer Eminent het 35-jarig jubileum zal vieren. En naar de mogelijkheden die de nieuwe strooiverpakking voor de Tomberry pareltomaatjes biedt aan horeca en thuiskoks. Bovendien werd het nieuwe logo gepresenteerd. 



Voor een bedrijf als Eminent is het niet eenvoudig het logo te vernieuwen. De combinatie tussen veredelaar en handelsbedrijf moet naar voren komen, net als de creativiteit van de onderneming, de eigen geschiedenis en het belang dat ze hechten aan duurzaamheid. Gert-Jan legt uit dat daarom gekozen is voor het blaadje op de i. "Dat verwijst naar zowel onze teelt- als onze veredelingsactiviteiten, en natuurlijk naar de versheid van de producten." Voor de swoosh op de achtergrond is gekozen als verwijzing naar de finishing touch die een kok geeft aan zijn gerecht. "En met het lettertype en de subtekst The Art of Creation wordt de creatieve kant van het bedrijf in beeld gebracht: de kunst van het creëren, de zoektocht naar bijzonderheden." 

Met de vernieuwing van de huisstijl is de toekomst voor Jan weer een stapje dichterbij - en die toekomst zit nog vol plannen. "De komende jaren zullen er in zowel het assortiment van Eminent Food als van Eminent Seeds nog veel nieuwe producten en varieteiten bijkomen", belooft Jan van Heijningen. "We werken binnen Eminent Seeds onder de strenge regels van het GSPP protocol varianten op gebied van smaak en kleur en breiden ons assortiment uit. Ook voor Eminent Food groeit ons aanbod bijzondere producten elk jaar verder." 





Voor meer informatie:
Eminent
ABC Westland 118
2685 DB Poeldijk
Tel: (0174) 214 570
www.eminentfood.nl
info@eminentfood.nl