Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Granada La Palma presenteert nieuwe tomatenrassen

"Consumenten hebben steeds weer andere wensen en behoeften. Ze willen nieuwe dingen proberen en lekker en gezond eten'', ervaren ze bij de coöperatie Granada La Palma.


Bij de komende editie van de Fruit Logistica zal de coöperatie twee nieuwe tomatenrassen presenteren: Essentia en Adora. Essentia is een stevige en smaakvolle cherrytomaat in de vorm van een hart. De tomaat biedt een authentieke smaakexplosie vol nuances en frisse aroma's.

Adora (HM Clause) is een Marmande-chocoladetomaat met een krachtige smaak en een vlezige structuur. "Het is een tomaat met een unieke kleur en vorm. Bovendien verrast de smaak zelfs de meest veeleisende fijnproever'', bevestigen ze bij de coöperatie.



"Deze nieuwe rassen komen voort uit onderzoek en testen van meer dan 500 soorten. Ze zijn allen geëvalueerd op hun agronomische, zintuiglijke en commerciële aspecten. Het succes is te danken aan de samenwerking tussen zaadbedrijven en de experimenten in R&D-faciliteiten van de coöperatie La Palma.''

Nieuws en verpakkingen
''Tegenwoordig is de consument bezorgd om veiligheid en duurzame ontwikkeling. Het is een moderne en bewuste consument die graag gezond, lekker en gemakkelijk eet. Hierdoor moeten we meer dan ooit nieuwe verpakkingsoplossingen bedenken die gericht op het gemak van de consument''.


"Daarom lanceren we ieder seizoen een selectie van producten met een innovatieve verpakking, zoals de gesealde kartonnen doosjes. Deze voegen waarde toe aan de smaak en culinaire ervaring.''

"Bij La Palma is het niet alleen wat je ziet. Maar ook wat je voelt"
Met deze slogan gaat Coöperatie La Palma naar de Fruit Logistica. Ze beloven dat ze de bezoekers die bij hun stand C-01 in Hal 18 langskomen, zullen verrassen. ''Wij willen graag dat bezoekers onze producten proeven, vers en verwerkt. Maar bovendien willen we dat ze ons merk ervaren. De essentie van La Palma. Hoe wij tuinbouw zien'', aldus het bedrijf.

Na 45 jaar groeit La Palma nog steeds. De laatste drie jaar beschikken ze over een opbrengst van 75.000 ton. In de coöperatie zijn 650 telers verenigd. ''1200 arbeiders werken volgens een sociaal model, dat respect heeft voor de natuur en daarbij duizenden families steunt. Ons model heeft interesse voor de gemeenschap en dit sluit perfect aan bij de nieuwe behoeften van de consument.''
Publicatiedatum: