Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Studenten kopen meer bananen dan bier

Tholen - Spar University is de Grab & Go studentenformule van supermarktketen Spar gevestigd op 9 locaties in Nederland. Een van de doelstellingen is het gemakkelijker maken van een gezonde leefstijl. Afgelopen zomer voerden ze operatie 'roze krokodil' uit waarbij ze de focus leggen op super healty en nowaste in de look en feel van de winkels met knalroze en felgroene schap ombouw en signing.



Aankooppatroon verschilt
Er zijn 4 categorieën (Superhealty, pretty good, safe en eat better tomorrow) die studenten bewuster maken van hun keuze. "De aankopen schelen erg per campus en de verhouding gezond en ongezond varieert dus nogal", vertelt Wendy Bosch van Spar University die over de schapindeling gaat. "Nabij een Academisch Ziekenhuis is er een heel ander aankooppatroon dan op de campus van een Technische Universiteit. Studenten kiezen niet altijd voor gezond maar geven wel aan deze categorieën heel prettig te vinden."



Verdubbeling
Door de introductie van een nieuw kassasysteem laat de analyse van de effecten van operatie roze krokodil nog even op zich wachten maar wel wordt duidelijk dat de afzet van AGF in 2017 voor 6 van de losse AGF producten in de top tien verdubbelde of meer dan verdubbelde. Alle verkopen stegen behalve die van mandarijnen. Hardloper nummer 1, de banaan, ging dus nog harder lopen. "We verkopen 30 keer meer bananen dan ons meest verkochte blikje bier", besluit Wendy.