Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Greydanus geeft bijzonder assortiment glans

"AGF-pakket biedt meer body in de supermarkt"


Tholen – Aardappelgroothandel Greydanus heeft haar assortiment uitgebreid met twee nieuwe pakketten: BioStreek en VergetenStreek. De leverancier zag na het wegvallen van een aantal spelers in de markt de vraag naar zulke producten, ieder met hun eigen authentieke smaak en verhaal, steeds groter worden. "Tussen het bekende assortiment zoek je je onderscheidend vermogen in bijzondere producten", verklaart Tjalke Stoelwinder. "We brengen deze opnieuw in de belangstelling en zorgen voor meer body in de supermarkt."


 
De verkoper richt zich momenteel op de noordelijke provincies, maar sluit distributie elders in het land niet uit. Zoals de naam al doet vermoeden, zijn de biologische producten uit het pakket van BioStreek afkomstig uit de streek, waaronder regenboogpeen, -bieten en twee kleuren uien. Ter aanvulling op deze lijn is er ook nog het VergetenStreek-pakket, met producten als aardperen, palmkool en gedroogde kruiden. Hiermee wil de leverancier een zo breed mogelijk pakket kunnen bieden.

 
"Een veelgehoorde klacht onder consumenten is dat ze de losse producten uit onze pakketten niet kunnen vinden. Deze liggen vaak verspreid over de hele afdeling. En dat het biologisch is, is hooguit op te maken door een klein stickertje met het bio-label. Dankzij deze pakketten kunnen consumenten hun zoektocht staken en creëren we meer duidelijkheid en zichtbaarheid in het schap", legt Tjalke uit. 
 


Bij het samenstellen van het pakket is gekozen voor een uniforme verpakking. De groenten in de papieren schalen met flowpack bovenlaag zijn geselecteerd op maatvoering om erop toe te zien dat alle producten in de verpakking passen. De verpakking is verder voorzien van een visitekaartje van de teler(s) en kooktips. "Op de visitekaartjes komt hun passie en gedrevenheid naar voren en bieden we een stukje storytelling. Dat vinden consumenten heel belangrijk. Je moet het product zo dicht mogelijk bij het publiek brengen." 
 

 
Voor meer informatie: